Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

Cez tunel prejde za hodinu 800 áut

Čadca - Výstavba tunela Horelica sa začala v apríli 1998. Po jej skončení v októbri 2004 začala v tuneli skúšobná prevádzka. Trvala šesť mesiacov, do apríla 2005.

Z jej záverov vyplynulo, že tunel Horelica môže slúžiť pre bezpečnú prevádzku cestnej dopravy.
Význam tunela a obchvatov spočíva v obídení Oščadnice, Horelice a Čadce, čím došlo k zníženiu nehodovosti na danom úseku, k bezpečnejšiemu a rýchlejšiemu prejazdu. Odľahčilo sa centrum Čadce, znížilo sa ohrozenie chodcov a zlepšila sa vnútromestskej doprava. Za jednu hodinu cezeň prejde až 800 vozidiel.
Tunel Horelica sa nachádza v stavbe Cesta I/11 Čadca obchvat mesta, časť Bukov - Horelica, 1. etapa, ktorá je napojená smerom ku Žiline na starú I/11 stavbou Cesta I/11 Čadca - Oščadnica a smerom ku Čadci Cesta I/11 Čadca - Obchvat mesta, 2. etapa. Jedná sa o trasu D3 Žilina - Skalité, ktorá patrí do vybranej cestnej siete A11, tvoriacu súčasť multimodálneho dopravného koridoru č. IV transeurópskej magistrály v smere sever-juh. Tieto stavby sa realizovali v polovičnom diaľničnom profile v členitom horskom teréne kysuckých Beskýd v zárezoch a ponad hlboko zarezané údolia miestnych potokov a ciest mostnými objektami a razeným tunelom Horelica cez kopec. Trasovanie tunela je riešené, aby sa doprava vyhla zastavaným územiam. Výstavba tunela Horelica stála 939 mil bez DPH, Cesta I / 11 Čadca - obchvat mesta stál 1 938 mil. bez DPH.

Skryť Vypnúť reklamu

"Počas výstavby sa vyskytli geologické problémy, nakoľko portál Čadca je realizovaný v zosuve, čím došlo k zmene zaistenia portálu Čadca na roštovú stenu kotvenú zemnými lanovými kotvami. Pri razení tunela došlo k závalu v 280m z dôvodu nevhodnej geológie, ori ktorom vznikol otvor až po povrch Spôsobila ho podzemná voda v misovite uložených vrstvách. V tomto mieste bolo nadložie 15 m. Z dôvodu veľmi nevhodnej geológie, geotechnických porúch a podzemnej vody flyšového pásma muselo dôjsť k zlepšeniu zaistenia primárneho ostenia tunela ihlovaním, samozavŕtavacími kotvami a arkusmi," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., Bratislava Marcel Jánošík. Zmena technického riešenia vyplynula z požiarnej bezpečnosti tunela Horelica, kde boli požadované a zrealizované nové objekty: úniková štôlňa, požiarny vodovod a čerpacie stanice pre jeho napájanie, odvodnenie tunela a odlučovače ropných látok. Ďalej došlo k zmenám v riešení technologickej časti tunela, ktorý je zrealizovaný na európskom štandarde v zmysle európskych noriem pre bezpečnosť tunelov.

Skryť Vypnúť reklamu

V budúcnosti by bolo možné realizovať druhý pruh, nakoľko zaistenie portálu Čadca je nachystané pre druhú tunelovú rúru v mieste únikovej štôlne. Na trase stavby Čadca-Oščadnica sú do svahu postavené oporné múry z gabiónov, ktoré sa dajú demontovať pre trasu druhého pruhu. Ostatné zaistenia a oporné múry sú zrealizované tak, že druhý pruh bude postavený na nich, čím dôjde k rôznym výškovým úrovniam jednotlivých smerov.



Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  2. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  6. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  10. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  1. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  6. Pápež František požehnal základný kameň novej nemocnice
  7. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  8. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  9. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  10. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  1. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 7 622
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 381
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 720
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 181
  5. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 2 217
  6. Mayo Galuška praží extra kávu, oligarcha Hodorovský je Mr. Krach 2 196
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 1 922
  8. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 842
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 689
  10. Prvá dáma festivalu 1 586
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Aké typy vložiek do bežeckých a športových topánok poznáme a v čom je rozdiel? Aj o tom nám povie viac odborník na behanie a bežecké doplnky Rastislav Magna z Intersportu.


3 h
Kam to Slávia tento rok dotiahne?

Na začiatku prehra o päť gólov, následne séria piatich víťazstiev. FK Slávia Staškov zatiaľ patrí k najlepším celkom štvrtej ligy.


11 h

Vďaka podpore z európskych fondov vybudovali v obci Korňa novučkú včelnicu.


17 h

V oboch smeroch sa tvoria kolóny.


20 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Do akcie sa zapojili stovky ľudí.


18 h

Paradoxom je, že Poltár, ktorý patrí medzi okresy s najnižšou zaočkovanosťou, zostáva v najlepšom štvorlístku.


SITA 22 h

(+Aké opatrenia budú platiť v praxi). Susedná Krupina bude bordová.


22 h

V oboch smeroch sa tvoria kolóny.


20 h

Už ste čítali?

Skryť Zatvoriť reklamu