„Najdiskutovanejšou témou od nástupu do mojej funkcie bola zimná údržba. Od začiatku som tvrdil, že súčasný model zimnej údržby, ktorú vykonávajú súkromné firmy pre jednotlivé Správy a údržby ciest (SaÚC), nie je dobrý, a, žiaľ, moje slová sa potvrdili. Na toto experimentovanie doplatili občania Žilinského kraja. Aliancia pre Fair-play označila za neštandardné zmluvy, ktorými sa rozbehol tento model. V súčasnosti dochádza k ich rušeniu. Mám jasnú predstavu o tom, ako má byť organizovaná a vykonávaná údržba v ŽSK, ktorá by mala byť riadená centrálne pre celý kraj. Rád by som zdôraznil, že budem aj naďalej podporovať budovanie diaľnic a rýchlostných komunikácií, osobitne rýchlostnej komunikácie R3 cez Turiec na Oravu smerom na Poľsko, pretože je to dôležité aj z hľadiska hospodárskeho rozvoja Turca, Oravy a Liptova, diaľnice D3 na Kysuce a D1 smerom na východ. Cesty, rýchlostné cesty a diaľnice považujem za tepny ekonomiky a základ hospodárskeho rozvoja kraja,“ uviedol .
Spomenul tiež, že od januára čelia návrhom na exekúcie niektoré zdravotnícke zariadenia, ktoré sú v zriaďovateľskej pôsobnosti ŽSK, čo umožnil zákon ministerstva zdravotníctva. Išlo aj o Nemocnicu s poliklinikou v Čadci. Povedal, že k dnešnému dňu sa im problém darí úspešne riešiť, ale všetky dlhy z minulosti ešte nie sú vysporiadané. Úrad pripravuje zmenu riadenia a fungovania polikliník. Dnešný stav je vraj taký, že VUC-ka je takmer čistým prenajímateľom priestorov v poliklinikách pre neštátnych lekárov. Cieľom je úspora finančných prostriedkov na správu týchto budov a vytvorenie podmienok na zlepšovanie ich technického stavu.
Autor: ih