Diaľničné „gumipušky” na Skalitom stále opustené

Piliere pod diaľnicu medzi Slovenskom a Poľskom naozaj pripomínajú gumipušky. Takto opustené stoja už od roku 1998 a nemo pripomínajú zámery a ambície, ktoré v budovaní diaľnic Slovensko malo.


Slovenská obchodná priemyselná komora (SOPK) v Žiline neustále upozorňuje na nutnosť pokračovať v budovaní tohto úseku diaľnice. Pre porovnanie poukazuje na tempo, akým budovanie diaľnice postupuje na poľskej strane. Vo svojom liste ministrovi dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomírovi Vážnemu z 25. 8. 2006 upozorňuje SOPK na to, že podnikatelia a ich priemyselné komory zo Slovenska, Poľska, Česka a Maďarska apelujú, aby sa aj pri nedostatku financií v štátnom rozpočte prioritne postavili hlavné európske diaľnice, smer do Poľska nevynímajúc. Už v roku 2005 prijali predstavitelia priemyselných komôr týchto štátov deklaráciu k prioritám výstavby transeurópskej diaľnice E75 - Katowice - Bielsko-Biala - Žywiec - Zwardoň - Čadca - Žilina - Trenčín - Bratislava - Szeged - ....

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hospodárske dôsledky chýbajúcej diaľničnej siete sa podľa slov riaditeľa SOPK v Žiline Jána Mišuru prejavili najmä v roku 1995, kedy sa zahraničné investície odklonili od Slovenska smerom na Poľsko a Česko. Považuje to za dôkaz neekonomických rozhodnutí vo výstavbe diaľnic v roku 1999 - 2004, kedy vznikli neriešiteľné logistické problémy, ktoré pre zahraničných investorov nie je možné eliminovať ani daňovými výhodami či inými motiváciami.
„Potešilo nás, že v programovom vyhlásení vlády je medzi prioritami európsky koridor VI medzi Žilinou a Katowicami do Varšavy a Gdanska. Tento úsek by sa mal dokončiť z troch zásadných dôvodov. Prvý je ekonomicko - obchodné hľadisko, pretože poľské i slovenské dopravné prieskumy nasvedčujú tomu, že okamžite po otvorení tohto úseku tu bude denne prechádzať 25 tisíc vozidiel na trase sever-juh, ktorý začína pri Jadranskom mori a pokračuje až do Poľska. Druhým dôvodom je to, že úsek je rozrobený už od roku 1998. Predchádzajúce vlády vôbec nestavali, začalo sa budovať až začiatkom tohto roku. Tretím dôvodom je skutočnosť, že úsek obsluhuje územie až po českú hranicu a spĺňa požiadavku diaľnice medzi Kia a Hyundai, zahraničnými investormi medzi Českou a Slovenskou republikou a zároveň je to hlavný európsky koridor E75 sever - juh,” hovorí Ján Mišura, riaditeľ SOPK. Podľa jeho slov, prvoradou podmienkou mnohých zahraničných investorov je práve diaľničné prepojenie Slovenska. Keďže stále chýba, z umiestňovania investícií u nás ustupujú aj napriek zaujímavým daňovým či iným výhodám.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 863
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 035
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 453
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 236
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 275
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 119
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 098
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 488
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 343
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 808
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 955
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 833
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 665
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 442
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 329
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 343
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 808
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 955
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 833
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 665
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 442
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 329
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu