Slovenská obchodná priemyselná komora (SOPK) v Žiline neustále upozorňuje na nutnosť pokračovať v budovaní tohto úseku diaľnice. Pre porovnanie poukazuje na tempo, akým budovanie diaľnice postupuje na poľskej strane. Vo svojom liste ministrovi dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomírovi Vážnemu z 25. 8. 2006 upozorňuje SOPK na to, že podnikatelia a ich priemyselné komory zo Slovenska, Poľska, Česka a Maďarska apelujú, aby sa aj pri nedostatku financií v štátnom rozpočte prioritne postavili hlavné európske diaľnice, smer do Poľska nevynímajúc. Už v roku 2005 prijali predstavitelia priemyselných komôr týchto štátov deklaráciu k prioritám výstavby transeurópskej diaľnice E75 - Katowice - Bielsko-Biala - Žywiec - Zwardoň - Čadca - Žilina - Trenčín - Bratislava - Szeged - ....
Hospodárske dôsledky chýbajúcej diaľničnej siete sa podľa slov riaditeľa SOPK v Žiline Jána Mišuru prejavili najmä v roku 1995, kedy sa zahraničné investície odklonili od Slovenska smerom na Poľsko a Česko. Považuje to za dôkaz neekonomických rozhodnutí vo výstavbe diaľnic v roku 1999 - 2004, kedy vznikli neriešiteľné logistické problémy, ktoré pre zahraničných investorov nie je možné eliminovať ani daňovými výhodami či inými motiváciami.
„Potešilo nás, že v programovom vyhlásení vlády je medzi prioritami európsky koridor VI medzi Žilinou a Katowicami do Varšavy a Gdanska. Tento úsek by sa mal dokončiť z troch zásadných dôvodov. Prvý je ekonomicko - obchodné hľadisko, pretože poľské i slovenské dopravné prieskumy nasvedčujú tomu, že okamžite po otvorení tohto úseku tu bude denne prechádzať 25 tisíc vozidiel na trase sever-juh, ktorý začína pri Jadranskom mori a pokračuje až do Poľska. Druhým dôvodom je to, že úsek je rozrobený už od roku 1998. Predchádzajúce vlády vôbec nestavali, začalo sa budovať až začiatkom tohto roku. Tretím dôvodom je skutočnosť, že úsek obsluhuje územie až po českú hranicu a spĺňa požiadavku diaľnice medzi Kia a Hyundai, zahraničnými investormi medzi Českou a Slovenskou republikou a zároveň je to hlavný európsky koridor E75 sever - juh,” hovorí Ján Mišura, riaditeľ SOPK. Podľa jeho slov, prvoradou podmienkou mnohých zahraničných investorov je práve diaľničné prepojenie Slovenska. Keďže stále chýba, z umiestňovania investícií u nás ustupujú aj napriek zaujímavým daňovým či iným výhodám.