Diaľničné „gumipušky” na Skalitom stále opustené

Piliere pod diaľnicu medzi Slovenskom a Poľskom naozaj pripomínajú gumipušky. Takto opustené stoja už od roku 1998 a nemo pripomínajú zámery a ambície, ktoré v budovaní diaľnic Slovensko malo.


Slovenská obchodná priemyselná komora (SOPK) v Žiline neustále upozorňuje na nutnosť pokračovať v budovaní tohto úseku diaľnice. Pre porovnanie poukazuje na tempo, akým budovanie diaľnice postupuje na poľskej strane. Vo svojom liste ministrovi dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomírovi Vážnemu z 25. 8. 2006 upozorňuje SOPK na to, že podnikatelia a ich priemyselné komory zo Slovenska, Poľska, Česka a Maďarska apelujú, aby sa aj pri nedostatku financií v štátnom rozpočte prioritne postavili hlavné európske diaľnice, smer do Poľska nevynímajúc. Už v roku 2005 prijali predstavitelia priemyselných komôr týchto štátov deklaráciu k prioritám výstavby transeurópskej diaľnice E75 - Katowice - Bielsko-Biala - Žywiec - Zwardoň - Čadca - Žilina - Trenčín - Bratislava - Szeged - ....

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hospodárske dôsledky chýbajúcej diaľničnej siete sa podľa slov riaditeľa SOPK v Žiline Jána Mišuru prejavili najmä v roku 1995, kedy sa zahraničné investície odklonili od Slovenska smerom na Poľsko a Česko. Považuje to za dôkaz neekonomických rozhodnutí vo výstavbe diaľnic v roku 1999 - 2004, kedy vznikli neriešiteľné logistické problémy, ktoré pre zahraničných investorov nie je možné eliminovať ani daňovými výhodami či inými motiváciami.
„Potešilo nás, že v programovom vyhlásení vlády je medzi prioritami európsky koridor VI medzi Žilinou a Katowicami do Varšavy a Gdanska. Tento úsek by sa mal dokončiť z troch zásadných dôvodov. Prvý je ekonomicko - obchodné hľadisko, pretože poľské i slovenské dopravné prieskumy nasvedčujú tomu, že okamžite po otvorení tohto úseku tu bude denne prechádzať 25 tisíc vozidiel na trase sever-juh, ktorý začína pri Jadranskom mori a pokračuje až do Poľska. Druhým dôvodom je to, že úsek je rozrobený už od roku 1998. Predchádzajúce vlády vôbec nestavali, začalo sa budovať až začiatkom tohto roku. Tretím dôvodom je skutočnosť, že úsek obsluhuje územie až po českú hranicu a spĺňa požiadavku diaľnice medzi Kia a Hyundai, zahraničnými investormi medzi Českou a Slovenskou republikou a zároveň je to hlavný európsky koridor E75 sever - juh,” hovorí Ján Mišura, riaditeľ SOPK. Podľa jeho slov, prvoradou podmienkou mnohých zahraničných investorov je práve diaľničné prepojenie Slovenska. Keďže stále chýba, z umiestňovania investícií u nás ustupujú aj napriek zaujímavým daňovým či iným výhodám.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  3. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  4. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  5. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  8. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  1. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  2. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  3. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  4. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  5. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  6. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  7. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 877
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 486
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 544
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 4 212
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 006
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 2 698
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 446
  8. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny 2 317
  1. ASEKOL SK: Dušičky : Ako uctiť pamiatku zosnulých s láskou k blízkym aj k planéte
  2. Roland Vizner: Je akciový trh predražený? Sme v bubline? Praktický návod, ako merať „drahotu“ akcií a ako investovať na vrchole trhu.
  3. Zdravotní Klauni: List do neba
  4. Martin Pollák: Steblá šírej stepi
  5. Monika Albertiová: Chlapci, vám už musí… Vám to musí behať!
  6. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  7. Dušan Piršel: Zdravotníctvo by malo byť barometrom ľudskosti celého systému
  8. Vladimír Krátky: Pomrzneme ?!
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 30 620
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 17 591
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 8 225
  4. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal. 6 967
  5. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 629
  6. Monika Albertiová: Kradol som. Pán Glück, až tak? Alebo ako sa rodí spravodlivosť v Chujave 5 500
  7. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 299
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 184
  1. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  2. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  3. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  4. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  5. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  6. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  7. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  8. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Hodinový takt zaručuje rovnomerné rozloženie cestujúcich na trase Bratislava - Žilina - Košice.

Železničná spoločnosť Slovensko očakáva v najbližších dňoch nápor cestujúcich. Sviatočný víkend prinesie presun obyvateľov, čo sa odzrkadľuje aj na obsadenosti vlakov.


Októbrová príloha je tu!


 ⋌Celá montáž v roku 1972. Dolu zľava pracovníci: Králiková, Gucky, Zagrapanová, hore zľava Macek, Škor, Slezák, majster Frolo a Janíčk.

Fabrika vychovala generácie strojárov.


Tatry sú pre nás miestom, kde nachádzame pokoj, energiu aj inšpiráciu. No rovnako ako my potrebujeme hory, aj ony občas potrebujú našu pomoc.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu