Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Čas uteká, zahraničné investície tiež

„Reálny stav rýchlosti výstavby a pripravenosti stavieb diaľnice hodnotíme ako neúspešný, dva roky zaostávajúci a nerešpektujúci európske ciele a priority.


Zistili sme, že štátne autority do roku 2005 nerešpektujú priority financovania výstavby hlavného európskeho koridoru cez Česko - Slovensko E75, E50 s doplnkovým európskym koridorom TINA, TEN - T, E50-R3: Žilina - Martin (tunel Višňové - Dubná Skala) - Turčianske Teplice - Kremnica - Zvolen - Šahy - Budapešť,” hovorí Ján Mišura, riaditeľ Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline.

Spolu s predstaviteľmi Krajskej hospodárskej komory Moravsko - sliezskeho kraja, Združenia pre rozvoj Moravsko - sliezskeho kraja a Slovensko - kórejského hospodárskeho výboru prijali pred niekoľkými dňami v Třinci Deklaráciu k prioritám výstavby transeurópskej diaľnice E75 - E50/R3+D1+D3+R5+R68, úseku Martin - Žilina - Čadca - Svrčinovec - Třinec - Nošovice - Ostrava. „Zistili sme, že ministerstvá dopravy a Národná diaľničná spoločnosť SR presadzujú termíny spustenia prevádzky po roku 2011, čo je pre obchodnú a priemyselnú komunitu a investorov neakceptovateľné. Slovenská republika nemá projektovo ani pozemkovo pripravenú stavbu Čadca - Svrčinovec.

Skryť Vypnúť reklamu

Od roku 1999 odložila pokračovanie stavby na rok 2009,” pokračuje J. Mišura a dodáva, že aj Česko nedostatočne financuje výstavbu rýchlostnej cesty hranica SR - Třinec - Ostrava. Preto predstavitelia spomínaných organizácií žiadajú prioritne financovať a urýchliť výstavbu hlavnej európskej diaľnice E75, E50/I/11- I/57, R68, D3, D1 s tunelovým prepojením na R3: Ostrava - Nošovice - Třinec - Jablunkov - Svrčinovec - Čadca - Žilina - Martin, Kremnica - Zvolen - Šahy a okamžite začať s výstavbou tunela Dubná Skala. Je podľa nich neúčelné odkladať výstavbu pod zámienkami otvárania diskusií a pripravovania štúdií trás, ktoré už boli raz zamietnuté. Po dokončení výstavby sa okamžite spoja najpriemyselnejšie zóny Slovenska, Česka, Poľska a Európskej únie.

Skryť Vypnúť reklamu

Subdodávatelia automobiliek zo Slovenska a Česka pracujú bez zásob a pripočítavajú sa k súčasnej početnosti dopravy. Požadujú dokončenie diaľnice do roku 2010 a tunela o 2 roky neskôr. „Je to ekonomicky najefektívnejšia nedokončená trasa vhodná pre diaľnicu. Okamžite obsluhuje najviac podnikateľov a spoločností na Slovensku, v Česku a Poľsku. Keďže ide o hlavné a doplnkové európske koridory, je možné čerpať financie z kohéznych fondov. Nehovoriac o tom, že po vstupe do EÚ sa na týchto trasách zvýšila hustota dopravy o jednu tretinu,” hovorí J. Mišura. Hospodárske dôsledky chýbajúcej diaľničnej siete sa prejavili najmä v roku 2005, kedy sa zahraničné investície odklonili od Slovenska smerom na Poľsko a Česko. Pre zahraničných investorov vznikli neriešiteľné logistické problémy, ktoré nie je možné eliminovať ani daňovými výhodami či inými motiváciami.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 036
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 007
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 856
  4. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 799
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 538
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 304
  7. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 7 897
  8. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 897
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 264
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 382
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Prešiel rok a veriaci sa opäť stretli na Vartovke v kaplnke zasvätenej Božskému Srdcu Ježišovmu a Nepoškvrnenému Srdcu Panny Márie.


4 h
Rozhľadňa s výhľadom na štyri hrady

V marci 2018 bola postavená rozhľadňa na nádhernom vyhliadkovom mieste nad obcou Strečno. Z tohto skalného brala budete pozorovať najkrajšie miesta v okolí.


11. jún
Róbert Boženík ako mladší žiak Terchovej. Stojí v hornom rade druhý sprava, jeho prvý tréner Marián Zajac stojí v hornom rade prvý zľava.

Michal Ďuriš, Stanislav Lobotka, Róbert Boženík, Peter Pekarík a ich inšpiratívne príbehy.


10. jún
Na tému elektrobicykle a ich údržba sme sa rozprávali s cykloexpertom Petrom Kaczorom z Intersportu.

Radí cykloexpert Peter Kaczor z Intersportu.


11. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na mieste nehody zasahoval vrtuľník.


TASR 12. jún

Jej malý syn skončil v nemocnici.


TASR 12. jún

Sprievodný program má trvať štyri hodiny. Ľudia si budú môcť vlastnoručne vyrobiť odznak s logom.


9 h

Cestovanie so zbojníkmi, prejazd Chmarošským viaduktom či Telgártska slučka. To všetko je pre ľudí veľkým lákadlom.


16 h

Už ste čítali?