Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Čas uteká, zahraničné investície tiež

„Reálny stav rýchlosti výstavby a pripravenosti stavieb diaľnice hodnotíme ako neúspešný, dva roky zaostávajúci a nerešpektujúci európske ciele a priority.


Zistili sme, že štátne autority do roku 2005 nerešpektujú priority financovania výstavby hlavného európskeho koridoru cez Česko - Slovensko E75, E50 s doplnkovým európskym koridorom TINA, TEN - T, E50-R3: Žilina - Martin (tunel Višňové - Dubná Skala) - Turčianske Teplice - Kremnica - Zvolen - Šahy - Budapešť,” hovorí Ján Mišura, riaditeľ Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline.

Spolu s predstaviteľmi Krajskej hospodárskej komory Moravsko - sliezskeho kraja, Združenia pre rozvoj Moravsko - sliezskeho kraja a Slovensko - kórejského hospodárskeho výboru prijali pred niekoľkými dňami v Třinci Deklaráciu k prioritám výstavby transeurópskej diaľnice E75 - E50/R3+D1+D3+R5+R68, úseku Martin - Žilina - Čadca - Svrčinovec - Třinec - Nošovice - Ostrava. „Zistili sme, že ministerstvá dopravy a Národná diaľničná spoločnosť SR presadzujú termíny spustenia prevádzky po roku 2011, čo je pre obchodnú a priemyselnú komunitu a investorov neakceptovateľné. Slovenská republika nemá projektovo ani pozemkovo pripravenú stavbu Čadca - Svrčinovec.

Skryť Vypnúť reklamu

Od roku 1999 odložila pokračovanie stavby na rok 2009,” pokračuje J. Mišura a dodáva, že aj Česko nedostatočne financuje výstavbu rýchlostnej cesty hranica SR - Třinec - Ostrava. Preto predstavitelia spomínaných organizácií žiadajú prioritne financovať a urýchliť výstavbu hlavnej európskej diaľnice E75, E50/I/11- I/57, R68, D3, D1 s tunelovým prepojením na R3: Ostrava - Nošovice - Třinec - Jablunkov - Svrčinovec - Čadca - Žilina - Martin, Kremnica - Zvolen - Šahy a okamžite začať s výstavbou tunela Dubná Skala. Je podľa nich neúčelné odkladať výstavbu pod zámienkami otvárania diskusií a pripravovania štúdií trás, ktoré už boli raz zamietnuté. Po dokončení výstavby sa okamžite spoja najpriemyselnejšie zóny Slovenska, Česka, Poľska a Európskej únie.

Skryť Vypnúť reklamu

Subdodávatelia automobiliek zo Slovenska a Česka pracujú bez zásob a pripočítavajú sa k súčasnej početnosti dopravy. Požadujú dokončenie diaľnice do roku 2010 a tunela o 2 roky neskôr. „Je to ekonomicky najefektívnejšia nedokončená trasa vhodná pre diaľnicu. Okamžite obsluhuje najviac podnikateľov a spoločností na Slovensku, v Česku a Poľsku. Keďže ide o hlavné a doplnkové európske koridory, je možné čerpať financie z kohéznych fondov. Nehovoriac o tom, že po vstupe do EÚ sa na týchto trasách zvýšila hustota dopravy o jednu tretinu,” hovorí J. Mišura. Hospodárske dôsledky chýbajúcej diaľničnej siete sa prejavili najmä v roku 2005, kedy sa zahraničné investície odklonili od Slovenska smerom na Poľsko a Česko. Pre zahraničných investorov vznikli neriešiteľné logistické problémy, ktoré nie je možné eliminovať ani daňovými výhodami či inými motiváciami.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 840
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 638
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 11 844
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 360
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 220
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 684
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 817
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 740
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 704
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 065
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

FOTO: Kysuce pod bielou pokrývkou

Zo snehu sa tešia najmä deti.

Aj takto to dnes ráno vyzeralo v Makove.

Strieľal góly, bránil aj chytal. Na dosah má výnimočnú métu

Mladý útočník strelil v jednej sezóne až 36 gólov.

Radoslav Buček si ako mládežník zahral aj za Senec.

Svrčinovec ráno opäť upchali kamióny

Po spustení diaľničného úseku D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec sa ľudia tešili, že kolónam odzvonilo. Dnešné ráno ich presvedčilo o opaku.

Dnes ráno Svrčinovec opäť upchali kamióny.

Otužovanie ich pohltilo. Svište sa rozrastajú, plánujú založiť klub

Pre netypický wellness si chalani vybrali Povinský potok.

Kysucké svište.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Vráble zintenzívnia boj s pandémiou, majú veľa hospitalizovaných v Nitre

Radnica požiadala dobrovoľných hasičov, aby vydezinfikovali autobusové zastávky.

Polícia sa k sankciám za porušenie lockdownu v Nitre nevyjadruje

Kto nemá potrebné doklady, otočia ho a nevpustia do mesta.

Už ste čítali?