Ako uviedla riaditeľka Kysuckého múzea (KM) v Čadci Ľubica Kullová, týmto aktom dovŕšili niekoľkoročnú snahu KM v Čadci a Žilinského samosprávneho kraja o rekonštrukciu poškodeného úseku trate.
„V roku 2001 došlo po dlhotrvajúcich dažďoch k masívnemu zosuvu pôdy, ktorý úplne zničil trať úzkorozchodnej železnice v dĺžke 616m v úseku druhej úvrate. V roku 2002 sa zrealizovali práce na odstraňovaní zničených častí a na spevnení svahu. Od roku 2003 bola postupne rekonštruovaná samotná trať a práve v tomto období dochádza k položeniu posledných metrov koľajníc. Aj keď budú pokračovať ďalšie práce, ako zasýpanie a podbíjanie, práve položenie koľajníc vyjadruje symbolicky dlhoročnú snahu všetkých zainteresovaných inštitúcií o to, aby trať bola súvislá v celej dĺžke od stanice Kubátkovia až po sedlo Beskydu a následne pokračovala na oravskú stranu,“ uviedla riaditeľka.
Autor: ih