Ak bude mať prehľad o svojej karte a tak včas zistí jej stratu či odcudzenie. Vtedy by mal telefonicky požiadať banku o zablokovanie karty. Kartu si musí hneď po jej prevzatí podpísať. PIN číslo je potrebné si zapamätať a neuchovávať ho spolu s kartou. Karta by mala byť oddelená od osobných dokladov (pri niektorých transakciách si obsluha terminálu vyžiada na kontrolu aj doklad totožnosti držiteľa karty).
Pri používaní karty v bankomate by ste si vždy mali obzrieť bankomat, najmä otvor, do ktorého sa vkladá karta, či na ňom nie je nainštalované cudzie teleso. Dôležitý je diskrétny odstup od ostatných čakajúcich pri bankomate. Pri zadávaní PIN čísla si pre istotu zakryte druhou rukou klávesnicu, aby sa tak zabránilo jeho odpozorovaniu. Kartu nikomu nepožičiavajte a nikomu neoznamujte PIN číslo.
Pri platbe treba mať kartu stále pod kontrolou. Odkladajte si doklady z platieb kartou - doklad z registračnej pokladne a doklad o platbe kartou. Pri reklamácii zaúčtovania nesprávnej čiastky banka vyžaduje predloženie týchto dokladov. Kontrolujte si pravidelne výpis z účtu, zistené nezrovnalosti ihneď oznámte banke a podajte reklamáciu. S platobnou kartou zaobchádzajte rovnako obozretne ako s hotovosťou. Pri používaní platobnej karty na platby za nákupy cez internet používajte iba bezpečné a overené stránky.
Ak si klient nepamätá číslo karty, kartu a jej držiteľa v prípade krádeže identifikujú na základe osobných údajov. Za vydanie náhradnej karty klient neplatí. Takýmto nepríjemnostiam je však možné predísť, pokiaľ budeme, aj napriek predvianočnému zhonu, dostatočne obozretní.