Svedčí o tom aj skutočnosť, že viacerí našu redakciu informovali o súčasnom stave, ktorý sa im nezdá byť v súlade s „kostolným poriadkom“, presnejšie, poriadkom, ktorý by mal vládnuť na železnici. Podľa ich informácie došlo od začiatku októbra tohto roku k radikálnej redukcii osobných vozňov pri osobných vlakoch.
Údajne to postihlo všetky vlaky v regióne. Vo vlakoch si vraj už nepripadajú ako cestujúci, niekedy skôr ako dobytok. Typickým príkladom je podľa nich spoj do Makova, ktorý odchádza v sobotu z Čadce o 11.31 h. Ten je podľa ich výpovede vždy preplnený a ľudia majú problém do neho nastúpiť už na ďalšej zastávke. Pravidelne sa v ňom vezie okolo 110 cestujúcich, aj keď kapacita je 53 miest na sedenie. Ešte v Turzovke je vlak plný. Odhliadnuc od bezpečnosti, nešlo by vraj až o taký problém, keby išlo o krátku trasu. Tá však z Čadce do Makova meria 26 kilometrov, pričom lístok stojí 36 korún. Veľa cestujúcich sa sťažuje na takýto spôsob cestovania, dokonca sa pozastavujú nad jednaním vedenia železníc. Spomínajú aj ďalší preplnený spoj. Konkrétne pondelkový, ktorý z Makova a do Čadce prichádza o 5.27 h. Keď bude takáto situácia pretrvávať, vraj by radšej uvítali autobusovú dopravu. O vyjadrenie sme požiadali riaditeľa odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s., Miloša Čikovského.
„Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., pravidelne sleduje frekvenciu cestujúcich vo všetkých vlakoch osobnej dopravy a optimalizuje dopravu. Na základe výsledkov sledovania frekvencie cestujúcich v mesiaci október 2006 môžeme povedať, že, napríklad, uvedený vlak č. 4008, s odchodom z Čadce o 11.31 h, bol v sobotu dňa 21. 10. 2006 najviac obsadený v úseku Čadca – zastávka – Raková dlhom 4 km, keď bolo vo vlaku 66 cestujúcich, pričom prepravná kapacita vlaku je viac ako 70 miest, z toho 53 miest na sedenie. Nie je teda pravda, že ľudia cestujú „ako dobytok“ na trase dlhej 26 kilometrov. V predvianočnom období v sobotu a nedeľu vlak posilníme o jeden vozeň, nakoľko predpokladáme zvýšený počet cestujúcich s nákupmi.
Podobná situácia je aj v ďalšom spomínanom vlaku č. 4003 Z Makova do Čadce (príchod do Čadce o 5.27 h), ktorý po znížení počtu vozňov od 1. 10. 2006 premáva v pracovných dňoch v zložení motorový vozeň a jeden prívesný vozeň s prepravnou kapacitou 115 miest na sedenie a minimálne 50 miest na státie, teda celkom 165 miest. Pri sledovaní frekvencie po redukcii vozňov v týždni od 16. do 22. 10. 2006, bola priemerná maximálna frekvencia v úseku Turzovka – Čadca -zastávka 100 -120 cestujúcich, dňa 17.10. v úseku Podvysoká - Staškov zast. (4 km) bolo vo vlaku 134 cestujúcich a v úseku Raková – Čadca - zastávka (3 km) bolo vo vlaku 155 cestujúcich, pričom sa jedná o krátky úsek s cestovným časom 5 minút a prepravná kapacita vlaku nebola prekročená. Je možné, že v niektorých dňoch bola vyťaženosť nad 100 %, a teda viacerí cestujúci nemali miesto na sedenie. Pri osobných vlakoch, ktoré jazdia na krátku vzdialenosť, v tomto prípade v medzistaničných úsekoch vzdialených úsekoch
2 – 4 kilometre, to nie je neobvyklé. V prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy, a to aj v zahraničí je celkom bežné, že cestujúci počas jazdy stoja,“ uviedol M. Čikovský.