Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Majú pravdu cestujúci či vedenie?

Čadca - Kultúra, no aj bezpečnosť cestovania, trápi mnohých cestujúcich, ktorí využívajú vlakové spojenie na trati Čadca – Makov.

Svedčí o tom aj skutočnosť, že viacerí našu redakciu informovali o súčasnom stave, ktorý sa im nezdá byť v súlade s „kostolným poriadkom“, presnejšie, poriadkom, ktorý by mal vládnuť na železnici. Podľa ich informácie došlo od začiatku októbra tohto roku k radikálnej redukcii osobných vozňov pri osobných vlakoch.

Údajne to postihlo všetky vlaky v regióne. Vo vlakoch si vraj už nepripadajú ako cestujúci, niekedy skôr ako dobytok. Typickým príkladom je podľa nich spoj do Makova, ktorý odchádza v sobotu z Čadce o 11.31 h. Ten je podľa ich výpovede vždy preplnený a ľudia majú problém do neho nastúpiť už na ďalšej zastávke. Pravidelne sa v ňom vezie okolo 110 cestujúcich, aj keď kapacita je 53 miest na sedenie. Ešte v Turzovke je vlak plný. Odhliadnuc od bezpečnosti, nešlo by vraj až o taký problém, keby išlo o krátku trasu. Tá však z Čadce do Makova meria 26 kilometrov, pričom lístok stojí 36 korún. Veľa cestujúcich sa sťažuje na takýto spôsob cestovania, dokonca sa pozastavujú nad jednaním vedenia železníc. Spomínajú aj ďalší preplnený spoj. Konkrétne pondelkový, ktorý z Makova a do Čadce prichádza o 5.27 h. Keď bude takáto situácia pretrvávať, vraj by radšej uvítali autobusovú dopravu. O vyjadrenie sme požiadali riaditeľa odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s., Miloša Čikovského.

Skryť Vypnúť reklamu

„Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., pravidelne sleduje frekvenciu cestujúcich vo všetkých vlakoch osobnej dopravy a optimalizuje dopravu. Na základe výsledkov sledovania frekvencie cestujúcich v mesiaci október 2006 môžeme povedať, že, napríklad, uvedený vlak č. 4008, s odchodom z Čadce o 11.31 h, bol v sobotu dňa 21. 10. 2006 najviac obsadený v úseku Čadca – zastávka – Raková dlhom 4 km, keď bolo vo vlaku 66 cestujúcich, pričom prepravná kapacita vlaku je viac ako 70 miest, z toho 53 miest na sedenie. Nie je teda pravda, že ľudia cestujú „ako dobytok“ na trase dlhej 26 kilometrov. V predvianočnom období v sobotu a nedeľu vlak posilníme o jeden vozeň, nakoľko predpokladáme zvýšený počet cestujúcich s nákupmi.

Podobná situácia je aj v ďalšom spomínanom vlaku č. 4003 Z Makova do Čadce (príchod do Čadce o 5.27 h), ktorý po znížení počtu vozňov od 1. 10. 2006 premáva v pracovných dňoch v zložení motorový vozeň a jeden prívesný vozeň s prepravnou kapacitou 115 miest na sedenie a minimálne 50 miest na státie, teda celkom 165 miest. Pri sledovaní frekvencie po redukcii vozňov v týždni od 16. do 22. 10. 2006, bola priemerná maximálna frekvencia v úseku Turzovka – Čadca -zastávka 100 -120 cestujúcich, dňa 17.10. v úseku Podvysoká - Staškov zast. (4 km) bolo vo vlaku 134 cestujúcich a v úseku Raková – Čadca - zastávka (3 km) bolo vo vlaku 155 cestujúcich, pričom sa jedná o krátky úsek s cestovným časom 5 minút a prepravná kapacita vlaku nebola prekročená. Je možné, že v niektorých dňoch bola vyťaženosť nad 100 %, a teda viacerí cestujúci nemali miesto na sedenie. Pri osobných vlakoch, ktoré jazdia na krátku vzdialenosť, v tomto prípade v medzistaničných úsekoch vzdialených úsekoch
2 – 4 kilometre, to nie je neobvyklé. V prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy, a to aj v zahraničí je celkom bežné, že cestujúci počas jazdy stoja,“ uviedol M. Čikovský.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  2. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  3. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  4. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  5. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Budovanie zelenej značky
  9. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  10. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 032
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 20 550
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 013
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 654
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 289
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 996
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 531
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 395
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 268
  10. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 6 778
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

16 h
Turnaj vo Vysokej nad Kysucou v roku 2015. Zľava Miroslav Petrák ml., Jakub Kolesnáč, Krenželák a Miroslav Petrák st.

Pred svojím prvým zápasom zahviezdil.

19 h
Spoločné foto po testovaní v Kysuckom Novom Meste.

Primátor Marián Mihalda nerozumie, odkiaľ sa berú percentá pozitívnych.

24 h
Jozef Mozol, poradca ministra dopravy SR.

Jeho prvé kroky viedli na stretnutie so zástupcami dolných Kysúc. Zdôrazňuje však, že k dispozícii je celému regiónu.

26. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Po páchateľoch polícia intenzívne pátra.

18 h

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

15 h

Naše obce a mestá sa testovania zhostili na jednotku, hoci na prípravu mali len pár dní.

26. jan

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

15 h

Už ste čítali?