Do úst sa natískajú slová torzo, vrak, prepytujeme, šrot. Len on a zanietení veteranisti vedia, že je to naozajstný poklad. K jeho Walterovi z roku 1933, Pragám baby z roku 1933 a 1935 a nákladnej Prage z roku 1924 pribudne totiž nový skvost - Walter bijou z roku 1930.
„Vyrábali ich sériovo, no toto bola karoséria vyrobená na zakázku. Podľa draho zariadeného interiéru ho, vlastnila zámožná rodina,” hovorí L. Dlhopolček. Kostra auta bola z jaseňového dreva, akoby „očalúnená” plechom. Nedalo sa vyhnúť takémuto spôsobu rekonštrukcie a prácu si uľahčiť a tak rovnaká bude aj po obnove. „Motor je v oprave, podvozok je hotový, no práve táto kostra a oplechovanie budú najnáročnejšie. Ale ešte v tomto roku by sme ho chceli aj nalakovať, aby na rok mohol vyjsť na cesty,” pokračuje L. Dlhopolček. Hoci sa renovátori starých vozidiel držia pôvodnej farby a zariadenia, v tomto prípade nie je zrejmé, aké to boli farby a tak sa turzovský veteranista prikláňa ku višňovo - vínovej kombinácii s ostro červenou a čiernou. Keďže ide o polokabriolet, bude mať sťahovaciu strechu.
Ak všetko pôjde podľa plánu, už na budúcom ročníku Beskyd rallye by sa mohol Walter bijou ukázať v plnej kráse. Na tomto ročníku, ktorý by mal byť koncom júla, by mali veteranisti absolvovať moravskú i slovenskú etapu. Po minulom ročníku, kedy spoznávali výlučne krásy Slovenska, teda opäť zájdu aj za hranicu. Ako nám prezradil Ladislav Dlhopolček, spanilá jazda sa vraj bude uberať smerom na Kasárne.