Zbavili sa jej až v stredu podvečer, kedy sa opäť podarilo sprejazdniť cestu I/11, vedúcu k hraničnému priechodu s Českou republikou. Na českej strane sa stala vážna dopravná nehoda. Podľa polície bola na druhej strane kvôli poveternostným podmienkam aj nezjazdná cesta a tak Česi hraničný priechod pre nákladnú dopravu uzatvorili. Na medzinárodnej ceste sa tak začali tvoriť kolóny, na viacerých miestach krížiť kamióny. Policajti sa snažili regulovať dopravu už od Brodna, no mnohí vodiči boli nedisciplinovaní. Dozvedeli sme sa, že k najarogantnejším patrili kamionisti z Litvy, ktorí predbiehali, vchádzali do protismeru a nedbali na policajné pokyny. Kritickú situáciu si najviac „odskákali“ obyvatelia Svrčinovca, pre ktorých sa blízkosť hraničného priechodu stala už v minulosti doslova peklom.
„Svrčinovec ako prihraničná obec je problémom s kamiónovou prepravou zasiahnutá najviac. Najhoršie na tom je, že štátna cesta vedie priamo cez intravilán. Ráno sa obyvatelia nemohli dostať do práce, pretože výjazd z miestnych komunikácií bol zatarasený. Nevieme, čo by sa stalo, keby došlo k nejakému požiaru, alebo by bolo potrebné zavolať rýchlu zdravotnícku pomoc. Nezodpovednosť a arogancia vodičov kamiónov nepozná hranice. Policajnú hliadku rešpektujú len po vizuálny kontakt. Akonáhle sa presunie na iné miesto, začne trúbenie (aj trojminútové), predbiehanie a kamiónový chaos. Stavia sa síce diaľnica, no dovtedy nemôžeme vystavovať našich obyvateľov, najmä deti, ohrozeniu životov a zdravia.
Nejde o ojedinelý prípad. Takéto situácie tu zažívame často. Hoci existuje dohoda s dopravným inšpektorátom o odstavovaní kamiónov mimo intravilánu obce, realita znovu ukázala, že treba ešte viac. Napríklad, aby mohli ochrancovia zákona razantnejšie a striktnejšie nakladať s nezodpovednými vodičmi kamiónov,“ uviedol starosta Svrčinovca Juraj Strýček.
Kysucké cesty zažili, najmä v stredu, skutočne zaťažkávaciu skúšku. Už v ranných hodinách sa dalo tušiť, že vodičov čaká neľahký deň. Od Žiliny smerom na Kysuce odstavovala polícia nákladné vozidlá. Stáli popri ceste, no ešte vždy sa okolo nich dalo prejsť celkom bezpečne v oboch smeroch. S hustnúcou premávkou však policajti začali púšťať vždy iba jeden smer. Na poludnie už boli cesty absolútne preplnené a vodiči osobných áut alebo nákladiakov, idúcich v smere z Kysúc do Žiliny, museli čakať v kolóne bez akéhokoľvek posunutia aj vyše hodiny. Netrpezlivo vybiehali z áut, aby sa presvedčili, či sa kolóna nehýbe. Pokiaľ sa v nej ocitli, nebolo úniku. Tí, čo mali možnosť, sa otočili a vracali sa do Žiliny, aby sa na Kysuce dostali okľukou cez Veľké Rovné či Makov. No mnohokrát nič nezískali, pretože autá sa posúvali dopredu doslova krokom. Sem - tam ešte aj tento smer zablokovalo pokazené auto. Väčšina vodičov sa domnievala, že keby boli policajti pustili premávku v oboch smeroch, nič by sa nestalo, pretože aj popri odstavených kamiónoch, ktoré smerovali na kysucké hraničné priechody, by sa boli bez problémov dve autá, vrátane nákladiakov v opačnom smere, obišli.
Autor: I. Hažíková, I. Frolková