Ako povedal J. Blanár, ich cieľom je priblížiť služby v sociálnej oblasti občanovi a pomôcť mu v krízových situáciách. Prvé pracoviská centier budú fungovať v rámci existujúcich domovov sociálnych služieb a domovov dôchodcov formou pilotného projektu počas 1 roka. Medzi ich aktivity bude patriť krízová intervencia, psychologické, sociálne a všeobecné právne poradenstvo, poskytované formou osobných a telefonických konzultácií, elektronicky i písomne, ale tiež prostredníctvom informačných kampaní.
Cieľovou skupinou tohto projektu sú seniori, zdravotne ťažko postihnutí občania, príbuzní a blízki občanov, ktorí sa ocitli v sociálnej núdzi. Tiež deti, matky a všetci, ktorí sa ocitli v krízových sociálnych situáciách. „Samozrejme, ich služby môžu využiť všetci obyvatelia nášho kraja,“ dodal J. Blanár, ktorý v snahe budovať moderný komunikujúci úrad rozširuje jeho pôsobnosť aj do regiónov. Poradenské centrá by mali začať poskytovať služby v priebehu marca, a to napríklad aj v Domove sociálnych služieb v Kysuckom Novom Meste na Belanského ulici.
Autor: ih