Ako nám povedal riaditeľ ORPZ Miroslav Hodas, jeho cieľom je zviditeľniť účastníkov cestnej premávky, najmä chodcov a cyklistov. Tí by mali nosiť najmä počas zníženej viditeľnosti reflexné nálepky alebo pásky. Takýto reflexný materiál vidia vodiči v svietiacich autách už zo vzdialenosti 200 metrov, biele oblečenie z 55 m, chodca v tmavom zbadajú len z 18 m, kedy býva zvyčajne už neskoro. Najohrozenejšou skupinou sú deti a seniori, preto začali najprv s nimi.
Vybrali základné školy, začali spolupracovať s farskými úradmi. Reflexné nálepky a pásky rozdajú policajti počas prezentačných akcií, ktoré budú pokračovať. Podľa slov riaditeľa, určite ich nebudú posielať poštou všetkým obyvateľom, ako to bolo medializované, pretože to nie je technicky možné. Kto má záujem, môže si svietiacu samolepku alebo pásku kúpiť. Je v záujme každého, aby sa chránil. V roku 2006 sa stalo na Slovensku 62 033 dopravných nehôd, zomrelo pri nich 579 ľudí. V Žilinskom kraji došlo vlani
k 8 216 DN, pri ktorých zomrelo 79 osôb. Je to druhý najväčší počet po Bratislavskom kraji. „Každý deň dochádza na cestách k vážnym dopravným nehodám. „Vidieť a byť videný“ je základné pravidlo bezpečnosti na cestách. Pri zníženej viditeľnosti to platí dvojnásobne.
Vodiči, ktorí zrazili chodca, sa často zhodujú v tom, že ho vôbec nevideli, alebo ho spozorovali príliš neskoro. Viditeľnosť je možné zvýšiť vhodnou farbou oblečenia a doplnkami z fluorescenčných a reflexných materiálov, ktoré zvyšujú svetelný kontrast voči pozadiu a predlžujú tak vzdialenosť, na akú môže vodič chodca alebo cyklistu spozorovať. Cieľom nášho projektu je zviditeľniť účastníkov cestnej premávky. Chce to len málo – pripnúť si žltý reflexný pás na rukáv, alebo nalepiť reflexnú samolepku na podrážky topánok, bicykel, prilbu, školskú tašku či detský kočík. Vždy treba myslieť na to, že život je to najcennejšie, čo máme,“ dodáva riaditeľ M. Hodas.