Ako nás informovala sociálna pracovníčka Ingrid Pinková, medzi hlavné aktivity patrí takzvaná krízová intervencia. Ide napríklad o pomoc pri umiestňovaní občanov do sociálnych zariadení či pomoc sociálne slabým rodinám.
Poskytujú všeobecné sociálne a právne poradenstvo, monitorujú sociálne problémy regiónu a nechýba ani osvetová činnosť. Poradenstvo a sociálnu pomoc chcú robiť tiež telefonicky, elektronicky či prostredníctvom korešpondencie. „Chceme sa zamerať najmä na občanov v dôchodkovom veku, zdravotne ťažko postihnutých ľudí, ich blízkych a príbuzných, deti, matky a ľudí, ktorí sa ocitli v krízových situáciách,“ hovorí I. Pinková. Poradenské služby robia v pondelok, stredu a piatok od 8. do 14.-tej hodiny formou osobných konzultácií. Utorok a štvrtok majú vyhradený na prácu v teréne. Ako zdôraznila Ingrid Pinková, poradenské služby poskytujú občanom bezplatne. Poradenské centrum zriadil ŽSK na základe pilotného projektu „Poradenské centrá Žilinského samosprávneho kraja“.
Autor: ih