V liste, ktorý nám poslala, píše: „Ministerstvo školstva SR odporučilo školám venovať v uvedenom týždni vo výchovno-vzdelávacom procese zvýšenú pozornosť dopravnej výchove a podporovať správne návyky v cestnej premávke. Deti našej Materskej školy na Hurbanovej ulici v Čadci sa postupne cez hry, rôzne motivácie a aktivity učili základné pravidlá bezpečnosti pri chôdzi na ulici.
Spoznávali, prečo je dôležité dodržiavať pravidlá bezpečnosti pri prechádzaní cez cestu, chôdzi na ulici, na vozovke, pri prechádzaní na križovatke. Vedia zdôvodniť starostlivosť polície o bezpečnosť cestnej premávky a poznávali význam dopravných značiek. Pozorovali v blízkosti materskej školy dopravný ruch, aby mohli prakticky uplatňovať zásadu „vidieť a byt videný“.
V tomto svetovom týždni bezpečnosti cestnej premávky sme realizovali s deťmi rôznorodé aktivity, hry a súťaže. Deti sa spontánne zapájali a plnili úlohy, ktoré pre ne učiteľky pripravili. Od kreslenia a vystrihovania dopravných prostriedkov prešli k stavaniu križovatiek na triedach a kresleniu diaľníc na školských chodníkoch.
V hre Ujo Semafor poznávali význam signalizácie na semafore, museli správne reagovať na červené a zelené svetlo na ňom. Vysvetlili sme im význam farebného oblečenia detí.
V hre Na dopravného strážnika uplatňovali základné pravidlá správania sa na ulici, napr. poobzerať sa pred prechádzaním cez cestu, nezdržiavať sa prechádzaním, nezdržiavať sa na vozovke a nehrať sa na nej, používať prilbu.
V hre Cestovanie zasa uplatňovali zásady kultúrneho a ohľaduplného správania sa v dopravných prostriedkoch (najmä pri nastupovaní, vystupovaní a počas jazdy), význam používania bezpečnostných pásov. Opisovali a pomenúvali dopravné značky, ktoré sú určené chodcom a najznámejšie dopravné značky pre vodičov.
V hre Popletko pomáhali fiktívnej postave - bábke chlapca, určiť, pomenovať, vyhľadať podľa vonkajšieho vzhľadu dopravné prostriedky, pohybujúce sa po zemi, vo vode, pod vodou, vo vzduchu, pod zemou. Napodobňovali ich zvuk a pohyb.“