Tú zrušili pred štyridsiatimi rokmi. Železnica fungovala po prvej svetovej vojne a merala až 110 kilometrov, pričom slúžila na zvážanie dreva. V súčasnosti chcú záchranári zachrániť 12- kilometrový úsek. Múzejná železnička je v prevádzke od roku 1995, pričom funguje takmer tri a pol kilometra trasy.
Oravské múzeum dokončuje obnovu 3,8-kilometrovej trasy Tanečník – Sedlo Beskýd. Dvojročné práce na oravskom úseku sú takmer na konci. Oravské múzeum na to získalo z Európskej únie takmer 23 miliónov korún. Ako pre MY Kysucké noviny uviedla riaditeľka Kysuckého múzea v Čadci Ľubica Kullová, na železničke v minulom roku dokončili rekonštrukciu zosuvmi poškodeného úseku. „V tomto roku prevážame návštevníkov na úseku dhom 3,4 kilometra. Počas jazdy tak môžu prechádzať celou jednou úvraťou a dostanú sa takmer až do druhej
úvrate, odkiaľ majú krásny výhľad do centra skanzenu.
Ďalšia rekonštrukcia trate smerom na Oravu je skomplikovaná tým, že pozemky pod železnicou nie sú majetkom Žilinského samosprávneho kraja. V súčasnosti pripravujeme vypracovanie geometrického plánu a výkup pozemkov, aby mohla rekonštrukcia pokračovať a aby sme mohli získavať finančné prostriedky z európskych spoločenstiev. Okrem toho pripravujeme projekt na rekonštrukciu historického mobiliáru historickej lesnej úvraťovej železnice.
Ten je spojený s výstavbou stálej expozície, kde by si mohli návštevníci prezrieť aj lokomotívy, vagóny a podvozky, ktoré
v súčasnosti nie sú prezentované,“ uviedla riaditeľka.
Autor: I. Hažíková