opäť volá... Túži opäť privinúť s láskou ako mať na hruď svojich zverencov, od tých najmenších až po dospelákov. Dni záhaliek a bezstarostných chvíľ sa teda končia a povinnosti sa hlásia. Bez práce nie sú koláče.
Prosperita a progresívny ráz ekonomiky závisí od úrovne vzdelania spoločnosti. Vzdelanie je základným stavebným prvkom vyspelej spoločnosti. Potreba celoživotného vzdelávania narastá priamo úmerne so stúpajúcimi nárokmi na ľudský potenciál pracovnej sily vďaka intenzite vedecko-technického pokroku, ktorý napreduje míľovými krokmi vpred. My, dospelí, si uvedomujeme potrebu vzdelávania. Ako sa s obdobím príchodu školských povinností vyrovnávajú naši najmenší? Mnohí dokonca so slzami v očiach... Veď komu by sa chcelo dobrovoľne zavčasu ráno vstať z objatia teplej periny, ak to nie je nutné? A práve preto nájdime si čas i na našich dospievajúcich synov či dcéry, pomôžme im prekonať nechuť či stres z nadchádzajúcich dní, najmä záujmom o to, ako vnímajú vzdelávanie a čo očakávajú od nadchádzajúcich mesiacov školskej dochádzky. Úspech je podmienený mnohými faktormi a jedným z kľúčových je práve rodinné zázemie, ktoré je dominantné v procese úspešného vzdelávania.
Pomôžme teda pedagógom, ktorých práca je mimoriadne ťažká, zvýšiť záujem o vzdelanie v radoch našej najmladšej populácie práve podporou v rodinnom kruhu. Častokrát sa na uliciach ozýva rozhorčenie z úst dospelých na adresu mládeže: ,,Čo vás to v tej škole naučili?!“ Omyl!!! Nielen škola, predovšetkým rodina modeluje charakter osobnosti svojich detí. Významnú rolu pri formovaní osobnosti mladého človeka zohráva i rovesnícka skupina. Škola nie je všemocná. Bez záujmu rodičov o svoje deti je dokonca bezmocná. Ak dieťa vyrastá bez lásky, ak sa cíti odložené, ak prekáža, dochádza k citovej ujme, ktorú ani tie najdrahšie darčeky nezacelia. Ani opačný pól výchovy nie je najšťastnejší. Dieťa je nesamostatné, precitlivelé, zaostáva a ocitá sa na periférii rovesníckeho kolektívu. Pedagogickí pracovníci nedokážu dieťaťu nahradiť pozitívne rodinné zázemie. Zahŕňajme každodennou pozornosťou svoje deti, no nezatvárajme oči pred ich pokleskami! S láskou, no najmä primeranou náročnosťou ich usmerňujme a pripravujme tak pôdu pre úspech našich detí!