žby.
Sú vhodným doplnkom služieb verejnosti popri bezplatnom právnom poradenstve, ktoré je poskytované každý druhý štvrtok v mesiaci. „V rámci projektu Komunikujeme opäť prichádzame s aktivitou v sociálnej oblasti. Chceme zlepšiť informovanosť občanov v sociálnej legislatíve, preto už na štvrtom mieste otvárame bezplatné sociálne poradenstvo,“ povedal Juraj Blanár, ktorý bližšie komunikuje s obyvateľmi kraja prostredníctvom telefónu a mailovej pošty, a to vždy poslednú stredu v mesiaci. Predseda ŽSK je vtedy on-line a odpovedá na rôzne otázky o práci a kompetenciách krajskej samosprávy.
Sociálne poradenstvo, ktoré poskytujú odborníci v poradenských centrách, je určené pre všetkých, hoci medzi najčastejších klientov patria seniori, zdravotne ťažko postihnutí občania, ľudia v sociálnej núdzi a tí, ktorí sa ocitli v krízových sociálnych situáciách. Ako pre MY Kysucké noviny uviedol hovorca ŽSK Peter Kubica medzi najčastejšie otázky alebo problémy patria otázky o nároku na príspevok v hmotnej núdzi, stravovanie pre dôchodcov, zľavy pre ťažko zdravotne postihnutých občanov, kontakty na ich organizácie, poskytovanie služieb a umiestnenie klientov v domovoch dôchodcov a domovoch sociálnych služieb.