Pedagógovia z celého Slovenska si zmerali sily. Nie tie fyzické, nešlo ani o vedomosti, ale o originalitu a kreativitu v projektoch, ktoré vytvorili pre prácu so študentmi.
Išlo už o druhý ročník tohto podujatia a súťažilo sa v troch kategóriách - základne, stredné a špeciálne školy.
V tej prvej sa umiestnila na peknom druhom mieste aj učiteľka slovenčiny zo ZŠ na Mládežníckej ulici v Krásne nad Kysucou Janka Kuljovská. „O tejto akcii som sa dozvedela ešte minulý rok,“ začína rozprávať sympatická mladá slovenčinárka o tom, ako sa k súťaži dostala. Ale akosi „prepásla“ termín, do ktorého mal byť projekt poslaný. A tak to skúsila znova tento rok. „Išlo predovšetkým len o pokus. Projekt som nazvala „Tvorivé využite informačno-komunikačných technológii (IKT) vo vyučovacom procese na hodinách SJ a literatúry.“ Pokus sa však stal úspechom a Janka Kuljovská si, ako sama hovorí, užila svojich päť minút slávy. Sama vraj netušila, keď jej prišla pozvánka na recepciu úspešných pedagógov, ktorí poslali svoje projekty, že sa umiestnila tak vysoko. Poda-ných bolo totižto 166 projektov z celého Slovenska. Dúfala však, že aspoň nejaké čestné ocenenie získa. Aj to by ju potešilo.
Recepcia, ktorá sa konala v Bratislave, bola vraj veľkolepá. Moderoval ju vyštudovaný učiteľ, dnes moderátor rádia, známy pod menom Sajfa. Ľudia tam boli príjemní, prajní. Takí sú aj jej kolegovia. Úspech jej prajú, vôbec nezávidia. Doteraz sa u nich stretla len s pozitívnymi odozvami. Veď to bola jej práca, jej projekt. Každý pedagóg mal rovnakú možnosť zapojiť sa. Niektorí to využili iní nie. „Stále sa hovorí o informatizácii školstva, takmer každá škola má už k dispozícii i počítačovú miestnosť. Problém z minulosti, začleniť počítače do vyučovacieho procesu, sa pomaly vytráca,“ pokračuje na margo toho, prečo ju zaujímajú práve informačno–komunikačné technológie. Aj pedagógovia sú vraj nútení robiť vyučovací proces zaujímavejším. Práve počítač je fenomén, ktorý mladých oslovil. Jeho začlenenie do vyučovacieho procesu je preto tým správnym krokom. „Veď deti určite viac baví, keď sa môžu do výkladu pedagóga aktívne zapájať. Nie len pasívne počúvať. A práve počítač má byť akýmsi magnetom, ktorý ich do neho vtiahne,“ pokračuje mladá učiteľka.
Aj ona je vraj veľkým fanúšikom tohto fenoménu. Vedie tiež krúžok, na ktorom sa študenti učia, ako si vytvoriť webovú stránku. Robí teda z detí takých „malých programátorov“. A prečo sú v súčasnosti číslom jedna u mladých i tých skôr narode-ných práve počítače? Podľa nej je to najmä preto, že počítačový svet ponúka veľa možností a informácií. A po nich práve dnešná mládež prahne. Čítanie kníh a učebníc ich až tak nebaví, počítač je zariadenie, ktoré im podá vedomosti formou, aká ich nenudí. Okrem počítačov má Janka veľmi rada tiež dejepis, ktorý aj spolu so slovenčinou vyštudovala na Humanitnej fakulte Univerzity Mateja Bela. Podobný úspech, aký nedávno dosiahla so svojím projektom, ju veľmi potešil. Najmä preto, že práca učiteľa je povolaním, ktoré mnohí v dnešnej dobe nedokážu oceniť. Za ich prácou sa skrýva obrovská trpezlivosť a vedomosti. Ruka v ruke s rodičmi totiž vyprevádzajú dieťa do života.