Očakávané otvorenie Tunela Horelica, ktorý je v prevádzke od októbra 2004, a sprevádzkovanie križovatiek so svetelnou signalizáciou však stále nedokáže pohltiť a uspokojiť rastúci tranzit. Pre ilustráciu, správa spomínaného tunela zaznamenala frekvenciu dopravy v počte 28 000 vozidiel v oboch smeroch. Na prvej svetelnej križovatke smerom zo Svrčinovca tvorí objem premávky 15 000 prechádzajúcich vozidiel v jednom smere. Značné spomaľovanie nastáva i na moste v Čadci-Podzávoze, ktorý je už od roku 1999 v nevyhovujúcom stave, v súčasnosti bola vyhlásená havarijná situácia. Doslova sa prepadáva a rozsypáva. Toto premostenie predstavuje dlhodobý problém nielen pre dopravu, ale i obyvateľov Podzávozu. Mohli by o tom rozprávať tí, ktorí sa potrebujú dostať na druhú stranu po uzučkom chodníčku v tesnej blízkosti prechádzajúcich áut a kamiónov. Nehovoriac o prechode s bicyklom či kočíkom. Už v minulosti bola vypracovaná projektová dokumentácia na jeho rozsiahlu rekonštrukciu. Po rokovaniach so Železnicami Slovenskej republiky, ktoré pripravujú projekt modernizácie a elektrifikácie železničných tratí, sa ukázalo, že splnenie podmienok ŽSR o zmene nivelety mosta nebolo možné v tej dobe akceptovať. Laicky povedané, je postavený príliš nízko nad koľajnicami.
Ako sme sa dozvedeli od námestníka pre správu a prevádzku Slovenskej správy ciest IVSC Žilina Mariána Pikuliaka, v tomto roku bude prebiehať stavebná údržba mosta vo väčšom rozsahu ako v minulých rokoch.
Mala by sa tak zabezpečiť jeho funkčnosť aspoň na obdobie do výstavby diaľnice. V súčasnosti je oprava v štádiu výberového konania na technické riešenie celej opravy. Musí sa taktiež v spolupráci s dopravným inšpektorátom rozlúsknuť režim dopravy, aby nedošlo ku kolapsovým situáciám. Otázkou je, či je takéto riešenie vôbec možné. Most, postavený v prvej polovici minulého storočia, vyzerá súci skôr na prejazd konských povozov, nie aby zvládal medzinárodný tranzit prvotriedneho rozmeru s jeho ťarchou a frekvenciou. Predbežne sa uvažuje nad odklonom nákladnej dopravy, ktorá prechádza cez Čadcu. Zo Žiliny na Bytču, resp. z Čadce na Turzovku a rovnako tak aj z českej strany by mali kamióny smerovať na cestný hraničný priechod v Makove. Takto by v Čadci malo dôjsť k „odľahčeniu“ komunikácií, samozrejme, pokiaľ budú vodiči toto nasmerovanie rešpektovať. Zvyšok dopravy, teda najmä osobná, bude na prejazd mostom využívať len jeden jazdný pruh. Po obchvate mesta a výstavbe diaľnice, ktoré by mali Čadcu „odštupľovať“, volá celá patová dopravná situácia. Dozvedeli sme sa, že patrí v rámci Slovenska medzi niekoľko najkritickejších. Časová vyhliadka otvorenia tohto diaľničného úseku je však nelichotivá, siaha k číslam 6 až 7 rokov... Zatiaľ nenadobudlo právoplatnosť ani územné rozhodnutie pre diaľnicu, po ktorom bude nasledovať stavebné povolenie, výkup stavebných pozemkov. To znamená ešte celú „plejádu“ legislatívnych a organizačných príprav. Vodičom teda neostáva iné, len obrniť sa „svätou" trpezlivosťou
a disciplinovanosťou.