Namiesto urýchlenia ďalšie spomaľovanie dopravy v Čadci

Cesty cez Čadcu dostávajú poriadne zabrať. Pred pár rokmi viedol hlavný ťah Žilina – Svrčinovec priamo cez centrum mesta, ktoré bolo paralyzované nekonečným radom áut.

Očakávané otvorenie Tunela Horelica, ktorý je v prevádzke od októbra 2004, a sprevádzkovanie križovatiek so svetelnou signalizáciou však stále nedokáže pohltiť a uspokojiť rastúci tranzit. Pre ilustráciu, správa spomínaného tunela zaznamenala frekvenciu dopravy v počte 28 000 vozidiel v oboch smeroch. Na prvej svetelnej križovatke smerom zo Svrčinovca tvorí objem premávky 15 000 prechádzajúcich vozidiel v jednom smere. Značné spomaľovanie nastáva i na moste v Čadci-Podzávoze, ktorý je už od roku 1999 v nevyhovujúcom stave, v súčasnosti bola vyhlásená havarijná situácia. Doslova sa prepadáva a rozsypáva. Toto premostenie predstavuje dlhodobý problém nielen pre dopravu, ale i obyvateľov Podzávozu. Mohli by o tom rozprávať tí, ktorí sa potrebujú dostať na druhú stranu po uzučkom chodníčku v tesnej blízkosti prechádzajúcich áut a kamiónov. Nehovoriac o prechode s bicyklom či kočíkom. Už v minulosti bola vypracovaná projektová dokumentácia na jeho rozsiahlu rekonštrukciu. Po rokovaniach so Železnicami Slovenskej republiky, ktoré pripravujú projekt modernizácie a elektrifikácie železničných tratí, sa ukázalo, že splnenie podmienok ŽSR o zmene nivelety mosta nebolo možné v tej dobe akceptovať. Laicky povedané, je postavený príliš nízko nad koľajnicami.
Ako sme sa dozvedeli od námestníka pre správu a prevádzku Slovenskej správy ciest IVSC Žilina Mariána Pikuliaka, v tomto roku bude prebiehať stavebná údržba mosta vo väčšom rozsahu ako v minulých rokoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mala by sa tak zabezpečiť jeho funkčnosť aspoň na obdobie do výstavby diaľnice. V súčasnosti je oprava v štádiu výberového konania na technické riešenie celej opravy. Musí sa taktiež v spolupráci s dopravným inšpektorátom rozlúsknuť režim dopravy, aby nedošlo ku kolapsovým situáciám. Otázkou je, či je takéto riešenie vôbec možné. Most, postavený v prvej polovici minulého storočia, vyzerá súci skôr na prejazd konských povozov, nie aby zvládal medzinárodný tranzit prvotriedneho rozmeru s jeho ťarchou a frekvenciou. Predbežne sa uvažuje nad odklonom nákladnej dopravy, ktorá prechádza cez Čadcu. Zo Žiliny na Bytču, resp. z Čadce na Turzovku a rovnako tak aj z českej strany by mali kamióny smerovať na cestný hraničný priechod v Makove. Takto by v Čadci malo dôjsť k „odľahčeniu“ komunikácií, samozrejme, pokiaľ budú vodiči toto nasmerovanie rešpektovať. Zvyšok dopravy, teda najmä osobná, bude na prejazd mostom využívať len jeden jazdný pruh. Po obchvate mesta a výstavbe diaľnice, ktoré by mali Čadcu „odštupľovať“, volá celá patová dopravná situácia. Dozvedeli sme sa, že patrí v rámci Slovenska medzi niekoľko najkritickejších. Časová vyhliadka otvorenia tohto diaľničného úseku je však nelichotivá, siaha k číslam 6 až 7 rokov... Zatiaľ nenadobudlo právoplatnosť ani územné rozhodnutie pre diaľnicu, po ktorom bude nasledovať stavebné povolenie, výkup stavebných pozemkov. To znamená ešte celú „plejádu“ legislatívnych a organizačných príprav. Vodičom teda neostáva iné, len obrniť sa „svätou" trpezlivosťou
a disciplinovanosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 018
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 410
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 643
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 534
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 914
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 898
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 508
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 413
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 460
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 297
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 435
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 695
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 786
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 672
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 591
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 556
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 460
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 297
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 435
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 695
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 786
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 672
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 591
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 556
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu