Stálo zhruba 80 percent všetkých spojov. Hodinovým štrajkom podporili odborársky protest proti vládnym reformám, pätnástimi minútami navyše sa rozhodli upozorniť na nejasnosti okolo nedávnej tragickej nehody v Moravanoch. Protest sa podpísal pod „chod“ zhruba tisícky vlakov. Škody, ktoré zastavenie vlakov mohlo spôsobiť, odhadli v Česku na minimálne milióny korún. Rozčúlení boli cestujúci, ktorí o tejto forme protestu nevedeli a dozvedeli sa o ňom dodatočne. Väčšinou až na železničných nástupištiach. Aj na čadčianskej železničnej stanici niektorí netrpezlivo čakali na svoj spoj. Napodiv, načas dorazil rýchlik Odra smerujúci z Prahy do Žiliny. Dôvodom bolo, že ho z Moravy už viedol slovenský rušňovodič. Až 64 minút však meškal rýchlik Detvan smerujúci z Ostravy – Svínova do Zvolena. Jeho „kolega“, rýchlik Olša, premávajúci na trase Praha – Žilina, meškal ešte o šesť minút viac. S prídavkom „mešká“ sa objavil na tabuli príchod osobného vlaku, ktorý premáva na trase Hranice na Morave – Čadca. Ten dorazil so 43-minútovým oneskorením.
Podľa vyjadrenia prednostu Železničnej stanice v Čadci Stanislava Králika dopad štrajku nejako silno nepocítili. Na otázku, či išlo o protest, ktorý by mohol českým rušňovodičom nejakým spôsobom pomôcť, odpovedal, že išlo o nejednotnú akciu. K protestom na železnici sa napríklad odmietli pripojiť plzeňskí rušňovodiči. Situácia je v tejto časti špecifická, pretože výsadné postavenie tam má Cech strojvodcov, a nie Federácia strojvodcov, ktorá štrajk podporovala. Na Plzeňsku má cech zhruba 240 členov, zatiaľ čo federácia päť. Medzi obidvomi odborovými organizáciami nepanujú príliš dobré vzťahy. Cech vznikol odtrhnutím od federácie, ktorá má 6 000 členov. Aj preto prednosta Králik skonštatoval, že „ciele štrajku“ si nie všetci zobrali za svoje, čo sa prejavilo aj nekolegialitou. Dodal, že českí rušňovodiči síce štrajkovali, no nepridala sa k nim napríklad staničná služba výpravcov.
Autor: IH