Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Peripetie so zváračkou i servisnou službou

Koho by nelákali výpredaje, rôzne akciové ceny, výhodné ponuky v obchodoch. Ako sa vraví, „každá ušetrená koruna dobrá“. Výhodná cena zaujala aj Jána Stročku z Čadce, ktorý si chcel zadovážiť novú zváračku.

Do oka mu padla v istom čadčianskom obchode, kde ju ponúkali za dve tisícky. Radosť z dobrej kúpy vyprchla, keď sa pustil do roboty. Napriek tomu, že etiketa na výrobku uvádzala vyšší výkon, so zváračkou, ako hovorí podvedený zákazník, sa dali akurát tak „lastovičie hniezda“ zvárať. Ak je reč o „štítku“, ktorý zákazníka informuje o výkone, na obale boli hneď tri. Od nemeckého výrobcu i slovenského distribútora. Paradoxne, každý udával iné „numery“. A tak sa pán Ján vybral so zváračkou späť do obchodu. Chcel urobiť spravodlivosti zadosť. Predajňa poslala výrobok na preskúšanie do servisnej služby. Odpoveď znela, že spĺňa všetky kritériá. Ján Stročka hovorí o zbytočne vyhodených peniazoch. O tie mu nejde, ako bývalého strojára ho však škrie, že v servisnej službe s najväčšou pravdepodobnosťou zváračku ani neodskúšali, navyše, zarážajúce sú aj spomínané štítky na obale s rozdielnymi údajmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Keďže je pre zváranie väčšiny materiálov nepoužiteľná, obrátili sme sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ako má v takomto prípade zákazník postupovať. Podľa hovorkyne Ústredného inšpektorátu SOI v Bratislave Danuši Krkošovej zákazník si má uplatniť reklamáciu, lebo zváračka má chyby a nespĺňa požadované parametre. Ak mu predávajúci reklamáciu zamietol, je povinný podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa - § 18 ods. 4, dať vyhotoviť odborný (znalecký) posudok na vlastné náklady. Tento posudok nemá byť od servisu, odborným posúdením je vyjadrenie znalca, alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou či akreditovanou osobou. „Odporúčam, aby na zváračku znovu uplatnil reklamáciu (najlepšie písomnou formou, aby to bolo preukázateľné) u predávajúceho a žiadal o odborný posudok. Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o prijatí reklamácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Tú musí vybaviť ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chyby. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do 3 pracovných dní, výrobok zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie. O vybavení musí vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu jej uplatnenia, tiež je povinný viesť evidenciu o reklamáciách. V prípade, že zákazník nebude úspešný, môže podať podnet na kontrolu príslušnému inšpektorátu SOI, v tomto prípade na I-SOI do Žiliny. K tomu je potrebné zaslať všetky príslušné doklady (doklad o kúpe, potvrdenie o prijatí reklamácie, atď.), stačí vo fotokópi-ách,“ informovala Krkošová.

Skryť Vypnúť reklamu


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 043
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 959
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 203
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 972
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 592
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 365
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 613
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 493
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 320
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 307
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

16m
Turnaj vo Vysokej nad Kysucou v roku 2015. Zľava Miroslav Petrák ml., Jakub Kolesnáč, Krenželák a Miroslav Petrák st.

Pred svojím prvým zápasom zahviezdil.

3 h
Spoločné foto po testovaní v Kysuckom Novom Meste.

Primátor Marián Mihalda nerozumie, odkiaľ sa berú percentá pozitívnych.

9 h
Jozef Mozol, poradca ministra dopravy SR.

Jeho prvé kroky viedli na stretnutie so zástupcami dolných Kysúc. Zdôrazňuje však, že k dispozícii je celému regiónu.

9 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

25. jan

Ide zatiaľ iba o čiastkové výsledky.

24 h

Podľa aktuálne nastavených parametrov a údajov len z MOM, zriadených rezortom zdravotníctva, by si v Banskobystrickom kraji zopakovali testovanie v šiestich okresoch.

25. jan

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

24. jan

Už ste čítali?