Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Motoristi sa na novú „spojnicu“ už tešia

V minulosti neboli komunikácie smerujúce do Bystrickej doliny tak preťažené, ako je tomu v súčasnosti. Je preto pre mnohých nepredstaviteľné, že by cez Zborov nad Bystricou, Starú a Novú Bystricu mohla premávať kamiónová doprava.


Aj keď niektoré „šumy“ napovedajú, že v budúcnosti by sa tak mohlo stať. Kvôli tomu, aby sa „odbremenili“ niektoré cestné úseky, napríklad Strečno. Marián Podmanický, špecialista na dopravu z Dopravného inšpektorátu v Čadci, hovorí, že komunikácie vedúce cez obce - úseky ciest III. triedy nevyhovujú kamiónovej doprave. Cesty by sa museli podstatne rozšíriť a spĺňať stanovené kritériá pre takúto dopravu. V prípade, že by sa cesty III. triedy upravili na potrebné parametre, mohlo by o kamiónovej preprave cez tento úsek rozhodnúť ministerstvo. „Súčasný stav však takúto prepravu neumožňuje. Určite by sme podporili starostov, aby za súčasných pomerov tadiaľto kamiónová doprava nepremávala“ uviedol Podmanický. Starosta Novej Bystrice Milan Kotvas hovorí, že o tom, že by tadiaľto premávali kamióny, ani neuvažujú. Po ceste budú môcť okrem osobných prechádzať nákladné automobily do 7,5 tony a autobusy. „V žiadnom prípade by sme nedovolili, aby kamióny premávali Bystrickou dolinou,“ hovorí starosta.

Skryť Vypnúť reklamu


Dodáva, že by to nebolo možné ani bez toho, aby sa neurobili obchvaty obcí. Podľa jeho slov by sa malo začať aj s rekonštrukciou štyriapolkilometrového úseku obecnej komunikácie, ktorá vedie k novej „spojnici“. Cestu spájajúcu dva regióny – Kysuce a Oravu - mali začať využívať motoristi od októbra. Bývalá preložka cesty II/520, ktorá spájala dva regióny, zanikla kvôli vybudovaniu vodnej nádrže na pitnú vodu v Novej Bystrici. A tak motoristi museli pri ceste na Oravu jazdiť niekoľkokilometrovou okľukou. Cestné prepojenie malo začať fungovať do konca októbra tohto roka, no ako nás informoval starosta Novej Bystrice, termín sa zrejme nedodrží a bude to až v novembri. Nedávno uvoľnila Vláda SR 300 miliónov korún (9,900.663 eur) na dostavbu tohto úseku. Táto čiastka však nebude stačiť na úplné dokončenie stavby, potrebných je ešte okolo 150 až 200 miliónov korún (4 950 331 – 6 600 442 eur). Náklady na cestné prepojenie medzi kysuckým a oravským regiónom predstavujú 2,1 miliardy korún (69 304 643 eur). S výstavbou cesty sa začalo na jar 2004. Práce sa financujú zo štátneho rozpočtu, výstavbu zabezpečuje konzorcium troch firiem.

Skryť Vypnúť reklamu


Komunikácia bude dlhá 9,5 kilometra, je na nej jedenásť mostov s celkovou dĺžkou 1,2 kilometra. Doposiaľ sa prestavalo okolo 1,7 miliardy korún (56 103 758 eur). Predpoklad bol, že komunikácia si vyžiada náklady okolo jednej miliardy korún. Dôvodom predraženia sú zložité geologické podmienky. Doposiaľ slúžila ako spojnica dvoch regiónov lesná cesta, ktorá viedla ponad kysucký skanzen. Premávať však mohli po nej len osobné autá a nákladné do 3,5 tony. Navyše, v zime pri väčšej nádielke snehu bola neprejazdná. Nová spojnica poteší mnohých motoristov, no ktovie, čo „všetko“ bude môcť v budúcnosti po nej okrem osobných a autobusov premávať.





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 227
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 747
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 023
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 256
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 659
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 292
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 579
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 514
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 233
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 227
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Strelili 25 gólov. To sme tu už dlho nemali, hovorí Kamil Koleno

Sme trošku sklamaní z toho, že súťaž sa opäť zastavila. Najmä keď sa nám darilo, hovorí hráč Krásna nad Kysucou.

Kamil Koleno.
Celoplošné testovanie

Armáda bude zajtra kontrolovať odberné miesta v Čadci

V Turzovke sú pracovníci MsÚ ochotní pomôcť, no majú aj dôvody, prečo sa vírusu obávať.

Pacientov pribúda, nemocnica v Čadci prosí zdravotníkov o pomoc

Situácia v nemocnici je podľa riaditeľa vážna.

Jazdná polícia v teréne.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?