Aj keď niektoré „šumy“ napovedajú, že v budúcnosti by sa tak mohlo stať. Kvôli tomu, aby sa „odbremenili“ niektoré cestné úseky, napríklad Strečno. Marián Podmanický, špecialista na dopravu z Dopravného inšpektorátu v Čadci, hovorí, že komunikácie vedúce cez obce - úseky ciest III. triedy nevyhovujú kamiónovej doprave. Cesty by sa museli podstatne rozšíriť a spĺňať stanovené kritériá pre takúto dopravu. V prípade, že by sa cesty III. triedy upravili na potrebné parametre, mohlo by o kamiónovej preprave cez tento úsek rozhodnúť ministerstvo. „Súčasný stav však takúto prepravu neumožňuje. Určite by sme podporili starostov, aby za súčasných pomerov tadiaľto kamiónová doprava nepremávala“ uviedol Podmanický. Starosta Novej Bystrice Milan Kotvas hovorí, že o tom, že by tadiaľto premávali kamióny, ani neuvažujú. Po ceste budú môcť okrem osobných prechádzať nákladné automobily do 7,5 tony a autobusy. „V žiadnom prípade by sme nedovolili, aby kamióny premávali Bystrickou dolinou,“ hovorí starosta.
Dodáva, že by to nebolo možné ani bez toho, aby sa neurobili obchvaty obcí. Podľa jeho slov by sa malo začať aj s rekonštrukciou štyriapolkilometrového úseku obecnej komunikácie, ktorá vedie k novej „spojnici“. Cestu spájajúcu dva regióny – Kysuce a Oravu - mali začať využívať motoristi od októbra. Bývalá preložka cesty II/520, ktorá spájala dva regióny, zanikla kvôli vybudovaniu vodnej nádrže na pitnú vodu v Novej Bystrici. A tak motoristi museli pri ceste na Oravu jazdiť niekoľkokilometrovou okľukou. Cestné prepojenie malo začať fungovať do konca októbra tohto roka, no ako nás informoval starosta Novej Bystrice, termín sa zrejme nedodrží a bude to až v novembri. Nedávno uvoľnila Vláda SR 300 miliónov korún (9,900.663 eur) na dostavbu tohto úseku. Táto čiastka však nebude stačiť na úplné dokončenie stavby, potrebných je ešte okolo 150 až 200 miliónov korún (4 950 331 – 6 600 442 eur). Náklady na cestné prepojenie medzi kysuckým a oravským regiónom predstavujú 2,1 miliardy korún (69 304 643 eur). S výstavbou cesty sa začalo na jar 2004. Práce sa financujú zo štátneho rozpočtu, výstavbu zabezpečuje konzorcium troch firiem.
Komunikácia bude dlhá 9,5 kilometra, je na nej jedenásť mostov s celkovou dĺžkou 1,2 kilometra. Doposiaľ sa prestavalo okolo 1,7 miliardy korún (56 103 758 eur). Predpoklad bol, že komunikácia si vyžiada náklady okolo jednej miliardy korún. Dôvodom predraženia sú zložité geologické podmienky. Doposiaľ slúžila ako spojnica dvoch regiónov lesná cesta, ktorá viedla ponad kysucký skanzen. Premávať však mohli po nej len osobné autá a nákladné do 3,5 tony. Navyše, v zime pri väčšej nádielke snehu bola neprejazdná. Nová spojnica poteší mnohých motoristov, no ktovie, čo „všetko“ bude môcť v budúcnosti po nej okrem osobných a autobusov premávať.