Podľa slov riaditeľky Silvie Martinčekovej o ocenenie sa uchádzali v štyroch kategóri-ách. Prvou bola humanizácia podmienok spočívajúca v integrácii klientov do spoločenského života v komunite. V ďalšej išlo o vhodné a účelné využívanie voľného času klientov zamerané na sebarealizáciu v rôznych oblastiach. Zamerali sa tiež na záujmovú činnosť a zručnosť klientov, na kultúrno-spoločenskú činnosť v záujme rozvoja schopností a estetického cítenia ľudí, ktorí v tomto zariadení žijú. Bokom nezostali ani športové aktivity ako súčasť otužovacieho režimu a relaxácie.
„Cenu sme získali v kategórii kultúrno-spoločenská činnosť, v ktorej sme spolu s našimi klientmi urobili kus práce. Nielen, že sme sa po celý rok aktívne zúčastňovali na rôznych podujatiach ako návštevníci, naši klienti tiež vystupovali a odovzdávali svoje skúsenosti s divadlom a piesňami. Spoznávali sme slovenské kraje a regióny, zahraničie, hrady, zámky, prírodu a mnohé zaujímavosti. Každý mesiac sme im pripravili minimálne dva výlety alebo podujatia, cez leto to bolo až sedem akcií za mesiac. Naši klienti prežívajúv zariadení veľmi aktívny život,“ informuje Silvia Martinčeková.
„Úspech zariadenia sociálnych služieb nás veľmi teší a je výsledkom pracovitého a kreatívneho prístupu jeho pracovníkov. Je príkladom dôkladnej a svedomitej práce s klientmi, ktorá je tvorivá a rozvíja ich osobnostný rast, fyzický a duševný potenciál i napriek postihu. A takýto je cieľ sociálnej starostlivosti. Ukázať hendikepovaným ich vlastnú hodnotu a posilniť im sebavedomie,“ ocenil činnosť zariadenia predseda ŽSK Juraj Blanár.