Cestári na Kysuciach skončili so zimnou údržbou. Napriek tomu zostávajú v pohotovosti.
ČADCA. Cestári na Kysuciach skončili so zimnou údržbou ciest. Zostávajú však v pohotovosti pre prípad zhoršenia počasia. Riaditeľ Správy ciest ŽSK, závodu Kysuce Vladimír Greguš pre MY Kysucké noviny povedal, že táto zima bola z tých náročnejších. Najmä v jej závere, kedy za noc na ceste Nová Bystrica - Oravská Lesná napadlo až 50 centimetrov snehu.
„Zvládli sme to, navyše, na rozdiel od minulých rokov, sme všetky úseky, t. j. 245 km ciest, udržiavali vlastnými prostriedkami, bez dodávateľov. Okrem toho sme vykonávali zimnú údržbu aj pre obce," informoval riaditeľ.
Konečnú bilanciu nákladov na údržbu v súčasnosti pripravujú, už teraz však môžu konštatovať, že na šestnástich sypačoch najazdili približne 160-tisíc kilometrov a použili približne 10-tisíc ton posypového materiálu.
Najhoršie sú najvyššie
Za najhoršie úseky cestári označili komunikácie, ktoré sa nachádzajú vo vyšších nadmorských výškach - cesta I/18 Bumbálka - Pančava a cesta II/520 Nová Bystrica - Oravská Lesná. Spojnica medzi Kysucami a Oravou ich potrápila najmä od 23. do 27. marca, kedy musel riaditeľ odvolať z údržby zamestnancov pracujúcich s frézou a traktorbagrom pre zlé poveternostné podmienky sprevádzané silným vetrom a padajúcimi polámanými stromami.
„Táto cesta je mimoriadne náročná na údržbu. Ide o členitý terén, zárubné múry sú pomerne blízko cesty, nie je možné odhŕňať sneh, je nutné ho odfrézovať snežnou frézou," konštatoval Greguš. Dodal, že nebyť toho, že im Žilinský samosprávny kraj poskytol nové stroje, zimnú údržbu by určite neboli zvládli tak dobre.