- tri závody škodovky, desaťtisíc zamestnancov.
Doteraz sa linky zastavili vždy len na niekoľko hodín. Najväčšie prerušenie výroby príde na konci októbra. Výrobu obmedzia od dvadsiateho deviateho do tridsiateho prvého októbra. Pôjde o zhruba trinásťtisíc áut, ktoré za tieto tri dni nevyrobia. Tiež v automobilovom priemysle v Česku sa rovnako ako aj v celom svete prejavila finančná kríza v Amerike. Prepúšťať nebudeme, tvrdí vedenie automobilky. Napriek tomu majú zamestnanci strach. Boja sa, že prídu o prácu aj o svoje mzdy. V dňoch, kedy sa automobily nevyrábajú, majú zamestnanci platené voľno za sedemdesiatpäť percent svojej mzdy. Väčší problém majú dodávateľské firmy. Straty počítajú na desiatky percent. Podľa analytikov, pokiaľ sa nájde riešenie celosvetového problému do niekoľkých mesiacov, nemali by automobilky čeliť vážnejším problémom.
Vývoj na jar budúceho roku si nikto netrúfa odhadnúť. Automobilová výroba Čadca zamestnáva v súčasnosti 309 pracovníkov a AVC Raková 165 ľudí. Najčastejšou profesiou je obrábač kovov. Výroba je zameraná predovšetkým na diferenciály, ozubené kolesá a hriadele, krížové čapy, komponenty do prevodoviek a štartérov. Veľká časť sa týka práve automobilového priemyslu, ostatnú časť tvoria poľnohospodárske a stavebné stroje a mechanizmy. Produkcia AVC smeruje predovšetkým do Českej republiky, Nemecka, Francúzska a Ameriky. Na otázku, či nezasiahne kríza v Amerike aj výrobu v AVC, nám člen predstavenstva Tomáš Kučinský odpovedal: „Na túto otázku dnes nedokážeme relevantne odpovedať. AVC nie je vo všetkých výrobných programoch naviazaná priamo na výrobcov nákladných automobilov, ale na ich dodávateľov. Predbežné výhľady našich odberateľov na budúci rok sú mierne nižšie ako realita tohto roku. Toto však platí pre väčšinu strojárskych podnikov, nielen pre dodávateľov v automobilovom priemysle.“