Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Motoristi sa na novú „spojnicu“ už tešia

V minulosti neboli komunikácie smerujúce do Bystrickej doliny tak preťažené, ako je tomu v súčasnosti. Je preto pre mnohých nepredstaviteľné, že by cez Zborov nad Bystricou, Starú a Novú Bystricu mohla premávať kamiónová doprava.


Aj keď niektoré „šumy“ napovedajú, že v budúcnosti by sa tak mohlo stať. Kvôli tomu, aby sa „odbremenili“ niektoré cestné úseky, napríklad Strečno. Marián Podmanický, špecialista na dopravu z Dopravného inšpektorátu v Čadci, hovorí, že komunikácie vedúce cez obce - úseky ciest III. triedy nevyhovujú kamiónovej doprave. Cesty by sa museli podstatne rozšíriť a spĺňať stanovené kritériá pre takúto dopravu. V prípade, že by sa cesty III. triedy upravili na potrebné parametre, mohlo by o kamiónovej preprave cez tento úsek rozhodnúť ministerstvo. „Súčasný stav však takúto prepravu neumožňuje. Určite by sme podporili starostov, aby za súčasných pomerov tadiaľto kamiónová doprava nepremávala“ uviedol Podmanický. Starosta Novej Bystrice Milan Kotvas hovorí, že o tom, že by tadiaľto premávali kamióny, ani neuvažujú. Po ceste budú môcť okrem osobných prechádzať nákladné automobily do 7,5 tony a autobusy. „V žiadnom prípade by sme nedovolili, aby kamióny premávali Bystrickou dolinou,“ hovorí starosta.

Skryť Vypnúť reklamu


Dodáva, že by to nebolo možné ani bez toho, aby sa neurobili obchvaty obcí. Podľa jeho slov by sa malo začať aj s rekonštrukciou štyriapolkilometrového úseku obecnej komunikácie, ktorá vedie k novej „spojnici“. Cestu spájajúcu dva regióny – Kysuce a Oravu - mali začať využívať motoristi od októbra. Bývalá preložka cesty II/520, ktorá spájala dva regióny, zanikla kvôli vybudovaniu vodnej nádrže na pitnú vodu v Novej Bystrici. A tak motoristi museli pri ceste na Oravu jazdiť niekoľkokilometrovou okľukou. Cestné prepojenie malo začať fungovať do konca októbra tohto roka, no ako nás informoval starosta Novej Bystrice, termín sa zrejme nedodrží a bude to až v novembri. Nedávno uvoľnila Vláda SR 300 miliónov korún (9,900.663 eur) na dostavbu tohto úseku. Táto čiastka však nebude stačiť na úplné dokončenie stavby, potrebných je ešte okolo 150 až 200 miliónov korún (4 950 331 – 6 600 442 eur). Náklady na cestné prepojenie medzi kysuckým a oravským regiónom predstavujú 2,1 miliardy korún (69 304 643 eur). S výstavbou cesty sa začalo na jar 2004. Práce sa financujú zo štátneho rozpočtu, výstavbu zabezpečuje konzorcium troch firiem.

Skryť Vypnúť reklamu


Komunikácia bude dlhá 9,5 kilometra, je na nej jedenásť mostov s celkovou dĺžkou 1,2 kilometra. Doposiaľ sa prestavalo okolo 1,7 miliardy korún (56 103 758 eur). Predpoklad bol, že komunikácia si vyžiada náklady okolo jednej miliardy korún. Dôvodom predraženia sú zložité geologické podmienky. Doposiaľ slúžila ako spojnica dvoch regiónov lesná cesta, ktorá viedla ponad kysucký skanzen. Premávať však mohli po nej len osobné autá a nákladné do 3,5 tony. Navyše, v zime pri väčšej nádielke snehu bola neprejazdná. Nová spojnica poteší mnohých motoristov, no ktovie, čo „všetko“ bude môcť v budúcnosti po nej okrem osobných a autobusov premávať.





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 443
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 29 226
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 928
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 264
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 337
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 100
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 632
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 787
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 480
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 903
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Patrícia Hmírová (v zelenom) v drese Leczny v zápase Ligy majstrov proti PSG.
CELOPLOŠNÉ TESTOVANIE

Koronavírus: Odberné miesta na Kysuciach (celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest na Kysuciach. Už aj v meste Čadca

Celoplošné testovanie na Kysuciach

Nezabudnite na svoje obľúbené noviny!

Nové číslo MY Kysuckých novín nájdete už dnes v stánkoch. Kúpiť si ho môžete aj v našej redakcii. Dnes vám opäť prinášame množstvo zaujímavostí nielen z regiónu.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Ščasný: Máme na stred II. ligy, bez posíl tu nebudem

Už teraz je neskoro, vie tréner Nitry po vyhorení so Šamorínom.

Už ste čítali?