Štvrtok, 5. august, 2021 | Meniny má HortenziaKrížovkyKrížovky

Motoristi sa na novú „spojnicu“ už tešia

V minulosti neboli komunikácie smerujúce do Bystrickej doliny tak preťažené, ako je tomu v súčasnosti. Je preto pre mnohých nepredstaviteľné, že by cez Zborov nad Bystricou, Starú a Novú Bystricu mohla premávať kamiónová doprava.


Aj keď niektoré „šumy“ napovedajú, že v budúcnosti by sa tak mohlo stať. Kvôli tomu, aby sa „odbremenili“ niektoré cestné úseky, napríklad Strečno. Marián Podmanický, špecialista na dopravu z Dopravného inšpektorátu v Čadci, hovorí, že komunikácie vedúce cez obce - úseky ciest III. triedy nevyhovujú kamiónovej doprave. Cesty by sa museli podstatne rozšíriť a spĺňať stanovené kritériá pre takúto dopravu. V prípade, že by sa cesty III. triedy upravili na potrebné parametre, mohlo by o kamiónovej preprave cez tento úsek rozhodnúť ministerstvo. „Súčasný stav však takúto prepravu neumožňuje. Určite by sme podporili starostov, aby za súčasných pomerov tadiaľto kamiónová doprava nepremávala“ uviedol Podmanický. Starosta Novej Bystrice Milan Kotvas hovorí, že o tom, že by tadiaľto premávali kamióny, ani neuvažujú. Po ceste budú môcť okrem osobných prechádzať nákladné automobily do 7,5 tony a autobusy. „V žiadnom prípade by sme nedovolili, aby kamióny premávali Bystrickou dolinou,“ hovorí starosta.

Skryť Vypnúť reklamu


Dodáva, že by to nebolo možné ani bez toho, aby sa neurobili obchvaty obcí. Podľa jeho slov by sa malo začať aj s rekonštrukciou štyriapolkilometrového úseku obecnej komunikácie, ktorá vedie k novej „spojnici“. Cestu spájajúcu dva regióny – Kysuce a Oravu - mali začať využívať motoristi od októbra. Bývalá preložka cesty II/520, ktorá spájala dva regióny, zanikla kvôli vybudovaniu vodnej nádrže na pitnú vodu v Novej Bystrici. A tak motoristi museli pri ceste na Oravu jazdiť niekoľkokilometrovou okľukou. Cestné prepojenie malo začať fungovať do konca októbra tohto roka, no ako nás informoval starosta Novej Bystrice, termín sa zrejme nedodrží a bude to až v novembri. Nedávno uvoľnila Vláda SR 300 miliónov korún (9,900.663 eur) na dostavbu tohto úseku. Táto čiastka však nebude stačiť na úplné dokončenie stavby, potrebných je ešte okolo 150 až 200 miliónov korún (4 950 331 – 6 600 442 eur). Náklady na cestné prepojenie medzi kysuckým a oravským regiónom predstavujú 2,1 miliardy korún (69 304 643 eur). S výstavbou cesty sa začalo na jar 2004. Práce sa financujú zo štátneho rozpočtu, výstavbu zabezpečuje konzorcium troch firiem.

Skryť Vypnúť reklamu


Komunikácia bude dlhá 9,5 kilometra, je na nej jedenásť mostov s celkovou dĺžkou 1,2 kilometra. Doposiaľ sa prestavalo okolo 1,7 miliardy korún (56 103 758 eur). Predpoklad bol, že komunikácia si vyžiada náklady okolo jednej miliardy korún. Dôvodom predraženia sú zložité geologické podmienky. Doposiaľ slúžila ako spojnica dvoch regiónov lesná cesta, ktorá viedla ponad kysucký skanzen. Premávať však mohli po nej len osobné autá a nákladné do 3,5 tony. Navyše, v zime pri väčšej nádielke snehu bola neprejazdná. Nová spojnica poteší mnohých motoristov, no ktovie, čo „všetko“ bude môcť v budúcnosti po nej okrem osobných a autobusov premávať.





Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  3. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  4. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  6. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  7. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  8. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  9. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  10. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  3. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  4. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  5. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  6. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  7. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  10. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  1. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise 5 999
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 794
  3. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 5 101
  4. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 5 049
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci 4 127
  6. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 487
  7. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 172
  8. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 3 080
  9. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor 3 020
  10. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca 2 802
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Makov (v bielom) nestačil na Krásno nad Kysucou.

Do ďalších bojov postúpili dva kysucké celky.


20m

Ako to na olympiáde vyzeralo? Lukáš Giertl, vedúci výpravy vodných slalomárov, prezradil viac aj o výkonoch Slovákov.


3 h

V seriáli KAM S TURISTICKOU PALIČKOU vám postupne prinesieme tip na výlet zo všetkých obcí a miest na Kysuciach.


Lucia Palicová 19 h
Starý objekt pred asanáciou v porovnaní s vizualizáciou novej bytovky.

„Žiadostí máme veľmi veľa, čoho som sa aj obávala. Ľudia si ich začali podávať, akonáhle vznikol len nápad,“ hovorí starostka obce.


19 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

K vyhliadkovej veži vedie nový náučný chodník.


TASR 3. aug

Stavebné povolenie nikto nenapadol. Susedia hovoria, že sa o ňom dozvedeli, až keď bolo právoplatné.


3. aug

Rodina chalupárov v obci Čavoj sa už takmer rok trápi so zosunom pôdy. Najnovšie spadla ďalšia časť svahu a majitelia chaty sa boja, čo príde ďalej.


4. aug

Trnavský kraj je v nových prípadoch na špici.


SITA 22 h

Už ste čítali?