Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Peripetie so zváračkou i servisnou službou

Koho by nelákali výpredaje, rôzne akciové ceny, výhodné ponuky v obchodoch. Ako sa vraví, „každá ušetrená koruna dobrá“. Výhodná cena zaujala aj Jána Stročku z Čadce, ktorý si chcel zadovážiť novú zváračku.

Do oka mu padla v istom čadčianskom obchode, kde ju ponúkali za dve tisícky. Radosť z dobrej kúpy vyprchla, keď sa pustil do roboty. Napriek tomu, že etiketa na výrobku uvádzala vyšší výkon, so zváračkou, ako hovorí podvedený zákazník, sa dali akurát tak „lastovičie hniezda“ zvárať. Ak je reč o „štítku“, ktorý zákazníka informuje o výkone, na obale boli hneď tri. Od nemeckého výrobcu i slovenského distribútora. Paradoxne, každý udával iné „numery“. A tak sa pán Ján vybral so zváračkou späť do obchodu. Chcel urobiť spravodlivosti zadosť. Predajňa poslala výrobok na preskúšanie do servisnej služby. Odpoveď znela, že spĺňa všetky kritériá. Ján Stročka hovorí o zbytočne vyhodených peniazoch. O tie mu nejde, ako bývalého strojára ho však škrie, že v servisnej službe s najväčšou pravdepodobnosťou zváračku ani neodskúšali, navyše, zarážajúce sú aj spomínané štítky na obale s rozdielnymi údajmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Keďže je pre zváranie väčšiny materiálov nepoužiteľná, obrátili sme sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ako má v takomto prípade zákazník postupovať. Podľa hovorkyne Ústredného inšpektorátu SOI v Bratislave Danuši Krkošovej zákazník si má uplatniť reklamáciu, lebo zváračka má chyby a nespĺňa požadované parametre. Ak mu predávajúci reklamáciu zamietol, je povinný podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa - § 18 ods. 4, dať vyhotoviť odborný (znalecký) posudok na vlastné náklady. Tento posudok nemá byť od servisu, odborným posúdením je vyjadrenie znalca, alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou či akreditovanou osobou. „Odporúčam, aby na zváračku znovu uplatnil reklamáciu (najlepšie písomnou formou, aby to bolo preukázateľné) u predávajúceho a žiadal o odborný posudok. Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o prijatí reklamácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Tú musí vybaviť ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chyby. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do 3 pracovných dní, výrobok zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie. O vybavení musí vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu jej uplatnenia, tiež je povinný viesť evidenciu o reklamáciách. V prípade, že zákazník nebude úspešný, môže podať podnet na kontrolu príslušnému inšpektorátu SOI, v tomto prípade na I-SOI do Žiliny. K tomu je potrebné zaslať všetky príslušné doklady (doklad o kúpe, potvrdenie o prijatí reklamácie, atď.), stačí vo fotokópi-ách,“ informovala Krkošová.

Skryť Vypnúť reklamu


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 379
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 655
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 881
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 504
  5. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 442
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 149
  7. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 316
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 307
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 158
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 958
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

FOTO: Zasnežená Živčáková je priam okúzľujúca

Pútnické miesto sa oplatí navštíviť.

Chcela len žiť zdravšie, napokon je vicemajsterkou Veľkej Británie

Zmena životného štýlu jej priniesla aj športové úspechy.

Monika Svobodová počas súťaže organizácie PCA.

Sánkár zostal v bezvedomí

Horských záchranárov včera požiadali o pomoc pre zraneného 22 – ročného Slováka.

Mladíkovi pomohli horskí záchranári.

Koronavírusu sa nevyhol ani dekan Peter Holbička

Pandémia zobrala život viacerým kňazom, ktorých poznal osobne.

Takúto podobu mala nedeľná svätá omša 3.1.2021 v Kostole sv. Jakuba v Kysuckom Novom Meste prenášaná online.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Odišiel Ján Bartík

Hokejová rodina v Nitre stratila jedného zo svojich dlhoročných členov.

Vláda predĺžila zákaz vychádzania. Čaká nás testovanie, štátu majú pomôcť mestá a obce

Skríningové testovanie sa začne v pondelok 18. januára a potrvá do utorka 26. januára.

Druhý deň testovania v Nitre: Miera pozitivity klesla pod percento

Otestovať sa prišlo vyše 14-tisíc ľudí. Pozitívnych bolo podstatne menej ako pred týždňom.

Už ste čítali?