Piatok, 18. jún, 2021 | Meniny má VratislavKrížovkyKrížovky

Peripetie so zváračkou i servisnou službou

Koho by nelákali výpredaje, rôzne akciové ceny, výhodné ponuky v obchodoch. Ako sa vraví, „každá ušetrená koruna dobrá“. Výhodná cena zaujala aj Jána Stročku z Čadce, ktorý si chcel zadovážiť novú zváračku.

Do oka mu padla v istom čadčianskom obchode, kde ju ponúkali za dve tisícky. Radosť z dobrej kúpy vyprchla, keď sa pustil do roboty. Napriek tomu, že etiketa na výrobku uvádzala vyšší výkon, so zváračkou, ako hovorí podvedený zákazník, sa dali akurát tak „lastovičie hniezda“ zvárať. Ak je reč o „štítku“, ktorý zákazníka informuje o výkone, na obale boli hneď tri. Od nemeckého výrobcu i slovenského distribútora. Paradoxne, každý udával iné „numery“. A tak sa pán Ján vybral so zváračkou späť do obchodu. Chcel urobiť spravodlivosti zadosť. Predajňa poslala výrobok na preskúšanie do servisnej služby. Odpoveď znela, že spĺňa všetky kritériá. Ján Stročka hovorí o zbytočne vyhodených peniazoch. O tie mu nejde, ako bývalého strojára ho však škrie, že v servisnej službe s najväčšou pravdepodobnosťou zváračku ani neodskúšali, navyše, zarážajúce sú aj spomínané štítky na obale s rozdielnymi údajmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Keďže je pre zváranie väčšiny materiálov nepoužiteľná, obrátili sme sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ako má v takomto prípade zákazník postupovať. Podľa hovorkyne Ústredného inšpektorátu SOI v Bratislave Danuši Krkošovej zákazník si má uplatniť reklamáciu, lebo zváračka má chyby a nespĺňa požadované parametre. Ak mu predávajúci reklamáciu zamietol, je povinný podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa - § 18 ods. 4, dať vyhotoviť odborný (znalecký) posudok na vlastné náklady. Tento posudok nemá byť od servisu, odborným posúdením je vyjadrenie znalca, alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou či akreditovanou osobou. „Odporúčam, aby na zváračku znovu uplatnil reklamáciu (najlepšie písomnou formou, aby to bolo preukázateľné) u predávajúceho a žiadal o odborný posudok. Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o prijatí reklamácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Tú musí vybaviť ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chyby. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do 3 pracovných dní, výrobok zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie. O vybavení musí vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu jej uplatnenia, tiež je povinný viesť evidenciu o reklamáciách. V prípade, že zákazník nebude úspešný, môže podať podnet na kontrolu príslušnému inšpektorátu SOI, v tomto prípade na I-SOI do Žiliny. K tomu je potrebné zaslať všetky príslušné doklady (doklad o kúpe, potvrdenie o prijatí reklamácie, atď.), stačí vo fotokópi-ách,“ informovala Krkošová.

Skryť Vypnúť reklamu


Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  2. Zázračná škola so zelenou strechou
  3. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Crème de la crème po slovensky
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Po Slovensku na motorke
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 642
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 718
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 9 830
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 520
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 7 255
  6. Po Slovensku na motorke 6 192
  7. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 5 817
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 277
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 5 231
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 3 707
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Čadčiansky dekan Ladislav Stromček.

Veriaci museli na niekoľko mesiacov vymeniť kostoly za obývačky.


11 h
Ako si vybrať turistickú obuv? Poradí vám Lukáš Majerčák, expert z Intersportu.

Radí expert Lukáš Majerčák zo spoločnosti Intersport.


13 h

Diskusiu sledujte naživo vo štvrtok o 14. hodine.


15. jún
Prírodné kúpele v Klubine.

Stavy medveďa hnedého sa musia rozvážne, múdro a eticky regulovať, tvrdí Šutý.


17. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Nečakaná správa o skone Júliusa Kohúta zasiahla mnohých.


17. jún

Mladý medveď navštevuje v dedine včelára.


10 h

Zásahový tím evidoval o výskyte medvedice v dedine vyše 70 hlásení a sťažností.


17. jún

Počet kolízií elektrokolobežiek s chodcami v Trnave stúpol, pribudli aj vážne zranenia.


17. jún

Už ste čítali?