A tak motoristi museli pri ceste na Oravu jazdiť niekoľkokilometrovou okľukou. Cestné prepojenie by malo začať fungovať do konca októbra tohto roka. Umožní to aj 300 miliónov korún (9,900.663 eur), ktoré v minulých dňoch uvoľnila Vláda SR na dostavbu tohto úseku. Táto čiastka však nebude stačiť na úplné dokončenie stavby, potrebných je ešte okolo 150 až 200 miliónov korún (4,950.331 – 6,600.442 eur). Napriek tomu už budú môcť motoristi komunikáciu využívať. Náklady na cestné prepojenie medzi kysuckým a oravským regiónom predstavujú 2,1 miliardy korún (69,304.643 eur).
S výstavbou cesty sa začalo na jar 2004. Práce sa financujú zo štátneho rozpočtu, výstavbu zabezpečuje konzorcium troch firiem. Komunikácia bude dlhá 9,5 kilometra, je na nej jedenásť mostov s celkovou dĺžkou 1,2 kilometra. Doposiaľ sa prestavalo okolo 1,7 miliardy korún (56,103.758 eur). Predpoklad bol, že komunikácia si vyžiada náklady okolo jednej miliardy korún. Dôvodom predraženia sú zložité geologické podmienky. Doposiaľ slúžila ako spojnica dvoch regiónov lesná cesta, ktorá viedla ponad kysucký skanzen. Premávať však mohli po nej len osobné autá a nákladné do 3,5 tony. Navyše, v zime pri väčšej nádielke snehu bola neprejazdná. Sprevádzkovaniu novej komunikácie sa potešia mnohí, nielen robotníci dochádzajúci za prácou, tiež turisti idúci napríklad na Oravskú priehradu. Po novej ceste už budú môcť premávať aj autobusy.
Autor: IH