7 autobusov najnovšej generácie.
Ako nás informovala hovorkyňa žilinskej SAD-ky Ivana Strelcová. náklady na údržbu a opravy ba mali byť minimálne, pretože ide o najnovšie typy. Sľubujú si pokles nákladov viac ako o korunu na jeden kilometer. Nižšia je aj spotreba ako u starších vozidiel, ktoré postupne vyraďujú a likvidujú. „V zmluvách o výkonoch vo verejnom záujme máme dokonca klauzulu, podľa ktorej nemôžeme od konca roka 2009 poskytovať verejnú hromadnú prepravu v autobusoch starších ako 16 rokov. Na základe ojedinelého spoločného postupu – zjednotenia podmienok v rámci dvoch krajov vieme, že náš vozidlový park iba v ojedinelých prípadoch bude mať autobusy staršie ako 8 rokov,“ uviedla Strelcová. Vozidlo Crossway kladie dôraz predovšetkým na bezpečnosť vodiča a cestujúcich, je koncipovaný v súlade s najprísnejšími európskymi normami. Zaručený je tepelný komfort – všetky autobusy sú vybavené samostatne programovateľným nezávislým vykurovaním a klimatizáciou.
Novými autobusmi sa SAD-ka snaží zároveň prilákať cestujúcich späť od individuálnej dopravy na prímestskú, pretože každý rok v poslednom období zaznamenali päťpercentný pokles cestujúcich. Napriek sústavnému zvyšovaniu ceny nafty by sa cena cestovného v prímestskej doprave nemala v Žilinskom kraji zvyšovať. Celkovo 248 autobusov žilinskej SAD najazdí ročne na linkách prímestskej dopravy takmer 15 miliónov kilometrov a prepraví približne 28 miliónov cestujú-cich. V okrese Kysucké Nové Mesto budú nové autobusy premávať na trasách z KNM do Horného Vadičova a Nesluše, v okrese Čadca do Oščadnice, Turzovky, Korne, Novej Bystrice, Oščadnice, Skalitého, Zákopčia i Radôstky. Jeden autobus pribudne tiež MHD v Čadci. V minulosti si cestujúci v autobusoch nezriedka počas zimy užili „svoje“. Nezostáva im iné, než veriť, že tieto moderné im prinesú väčší komfort a budú sa môcť vyzliecť aj z kožuchov.
Autor: IH