ch, ktorí ešte síce s peniazmi veľmi nemanipulujú - našich detí a mládeže.
Aj kysuckí žiaci sa už začali zoznamovať s eurom v rámci vyučovacieho procesu. Školáci na prvom stupni sa môžu viac o ňom dozvedieť nielen na matematike, vlastivede či prvouke, tiež počas výučby slovenského jazyka, na hudobnej či výtvarnej výchove. Ministerstvo školstva už začalo rozposielať materiály o eure a europomôcky na základné a stredné školy. „Materiály sme dostali. Využívame ich na vysvetľovanie žiakom, čo je vlastne euro,“ hovorí učiteľka prvého stupňa v ZŠ Podzávoz Margita Šuhajdová. „Na vyučovanie si deti priniesli eurové mince alebo bankovky z novín a rôznych propagačných materiálov. Porovnávali sme našu súčasnú menu s tou budúcou. Prepočítavali. Tiež na matematike v slovných úlohách už počítame v eurách. Snažíme sa tak žiačikom dať do povedomia, že euro je tu a bude čoskoro súčasťou aj našej republiky." Aj na Základnej škole v Krásne nad Kysucou sa s ním žiaci stretávajú na vyučovaní.
Nielen na občianskej náuke, keď dostávajú domáce úlohy, ako je napríklad príprava rodinného rozpočtu, samozrejme, v eurách. Prepočítavajú kurzy a podobne. Na dejepise sa učia o peniazoch od ich počiatku až po súčasnú dobu. „O eure hovoríme v podstate na každej vyučovacej hodine. Či už je to slovenčina a číslovky alebo matematika pri premene jednotiek a prepočítavaní kurzu. Z krajského školského úradu sme dostali propagačné materiály, ktoré nám pomáhajú dostať žiakom do povedomia nastupujúcu menu,“ hovorí riaditeľ školy v Krásne Vladimír Targoš. Jeho zástupkyňa pre prvý stupeň Renáta Zatková dodáva, že o novej mene učia už aj tých najmladších žiačikov školy. Na matematike, pri čítaní zo šlabikára, tiež na hudobnej výchove. Čo sa týka prvého stupňa, deti sa učia o našej novej budúcej mene aj na vlastivede, napríklad pri preberaní učiva o Kremnici, ktorá je známa najmä tlačením mincí. Oboznamujú sa s tým, ako euro vyzerá, akú má hodnotu a podobne.
Aj na Gymnáziu J. M. Hurbana v Čadci zapájajú do vyučovacieho procesu nastupujúcu menu. „Keďže ide o mladých ľudí, ktorí už, teda väčšina z nich, do styku s eurom prišla, máme to jednoduchšie, ako povedzme učitelia na základných školách,“ hovorí profesorka Eva Moskáľová, ktorá na gymnáziu vyučuje dejepis a náuku o spoločnosti. Spolu so svojimi kolegyňami Marianou Jelenčiakovou a Mirkou Klečkovou sa snažia v študentoch prehlbovať vedomosti o nastupujúcej mene. „Používame rôzne propagačné materiály, ktoré nám zaslal krajský školský úrad, ale veľa si zoženieme i sami z rôznych novín a časopisov. Študentov informácie o eure zaujímajú, majú veľa otázok, ale aj sami o európskej mene veľa vedia,“ pokračuje Eva Moskáľová a dodáva, že na gymnáziu vytvorili aj voliteľný predmet ekonomický seminár, v ktorom sa zaoberajú problematikou eura ešte dôslednejšie.