ždý druhý štvrtok v mesiaci.
Počas Župného dňa 2007, ktorý sa konal v rámci Európskeho dňa miestnej demokracie, sa oficiálne začalo aj s bezplatným sociálnym poradenstvom, ktoré poskytujú vždy posledný utorok v mesiaci odborníci zo sociálnej oblasti. „Na jednej strane ma teší záujem obyvateľov nášho kraja o tieto služby, no na strane druhej vidieť, že na Slovensku je stále nízke právne vedomie a nedostatočné informácie o kompetenciách verejnej správy,“ vysvetlil predseda ŽSK Juraj Blanár, prečo inicioval vznik takýchto služieb, ktoré krajská samospráva poskytuje nad rámec svojich kompetencií. Bezplatné právne i sociálne poradenstvo sú súčasťou dlhodobého projektu Komunikujeme, za ktorého časti Žilinský samosprávny kraj už získal viacero ocenení. Bezplatné sociálne poradenstvo poskytujú odborníci tiež v Kysuckom Novom Meste.
Podľa informácie hovorcu ŽSK Petra Kubicu bezplatné sociálne poradenstvo v I. polroku môžu využiť občania v dňoch: 25. 3., 29. 4., 27. 5. a 24. 6. Okrem toho aj bezplatné právne poradenstvo, a to v dňoch: 20. 3., 10. 4., 24. 4., 15. 5., 29. 5., 12. 6. a 26. 6. Sociálne poradenstvo, ktoré poskytujú odborníci v poradenských centrách, je určené pre všetkých, hoci medzi najčastejších klientov patria seniori, zdravotne ťažko postihnutí občania, ľudia v sociálnej núdzi a tí, ktorí sa ocitli v krízových sociálnych situáciách. Medzi najčastejšie problémy patria otázky o nároku na príspevok v hmotnej núdzi, stravovanie pre dôchodcov, zľavy pre ťažko zdravotne postihnutých občanov, kontakty na ich organizácie, poskytovanie služieb a umiestnenie klientov v domovoch dôchodcov a domovoch sociál-nych služieb.
Autor: IH