Tiež procesov a zdrojov, ktoré sú potrebné k sústavnému zlepšovaniu kvality poskytovaných zdravotníckych služieb. „Zdravotníctvo považujem za kľúčovú oblasť v rámci našich kompetencií,“ povedal predseda ŽSK Juraj Blanár, „a preto je potrebné, aby sme stále napredovali. Získanie certifikátu kvality je toho dôkazom. Máme tiež pripravené projekty, kedy sa chceme už popri získaných 170 miliónoch korún z eurofondov uchádzať o financie v novom programovacom období.“
Na získanie certifikátu sa pripravuje aj Nemocnica s poliklinikou v Čadci. Rozhodujúcim faktorom v trhovom prostredí je podľa neho kvalita poskytovanej zdravotnej starostlivosti. Preto systém manažérstva kvality nie je luxus, ale nevyhnutnosť pre zabezpečenie dlhodobej konkurencieschopnosti. Na druhej strane je to dlhodobý proces, ktorý má viesť k zlepšovaniu spokojnosti pacientov a k efektívnosti, znižovaniu nákladov, v neposlednom rade k zvyšovaniu kvality.
Autor: IH