Hovorí, že pre istotu chce zostať v anonymite, pretože sa nájdu ľudia, ktorí keď sa druhému stane nešťastie, ešte ho vysmejú. To, čo sa stalo jej, však skutočne nie je na smiech. Do hrobu ju takmer priviedli „upomienky“. Aj keď sa to zdá na prvý pohľad smiešne, je to skutočne tak.
Prvú ranu pani Anne zasadila faktúra, ktorá jej prišla zo Slovenského rozhlasu. Z nej sa dozvedela, že za rozhlas neplatí od roku 2003. Za nedoplatok 160 korún mala zaplatiť poplatok z omeškania 980-tisíc korún. Nešťastná žena prepadla zúfalstvu. Mala totiž k dispozícii všetky ústrižky o zaplatení. Napriek tomu, že už bola niekoľko rokov vdovou a mala platiť len dvadsaťkorunový poplatok, prišla jej faktúra na takú obrovskú sumu. Vtedy dostalo jej zdravie poriadne zabrať. Hovorí, že sa doposiaľ z toho nespamätala. To však nebolo všetko. Neprešli dva týždne a prišla jej ďalšia faktúra. Tentokrát z telefonickej spoločnosti. Vraj pretelefonovala za mesiac z pevnej linky 85 300 korún. Keď jej opäť začalo búšiť srdce, musela vyhľadať lekára. Po dvoch týždňoch ju prepustili z nemocnice. Vtedy našla v schránke oznam zo spoločnosti, s ktorou uzatvorila zmluvu o používaní pevnej telefonickej linky. Vraj jej zaslali faktúru za hovorné s nesprávnymi hodnotami. Pri tlači faktúr posunuli dve desatinné miesta. „Za vzniknutú chybu, zapríčinenú softvérom dodávateľov, sa vám ospravedlňujeme a zasielame faktúru so správnymi údajmi,“ píše sa v liste.
Nešťastná žena však nevie, čo sú to softvéry dodávateľov, vie len to, že po obdržaní faktúry takmer znovu dostala infarkt. To ešte netušila, že jej nešťastiu nie je koniec. Do domu, v ktorom býva so svojou dcérou, prišli agenti istej spoločnosti.
Poprosili ich o pomoc pri ich reklamnej kampani. Predávali stroj s čističkou i termostatom pitnej vody do domácnosti. Podmienkou bolo zohnať na reklamnú akciu desať potencionálnych záujemcov a stroj mohli dostať zadarmo. To splnili, no nevšimli si údaje v papieroch, ktoré im medzičasom dali díleri podpísať. Stroj im zabudovali, no po pár týždňoch im prišla faktúra, že majú zaplatiť 45-tisíc korún. Zbytočne stará pani vypisuje firme, až si prídu stroj zobrať, že ho v rodinnom dome nepotrebujú a nič si kúpiť nechcú. Firma chce zaplatiť. Pani Anna hovorí, že už prežila všelijaké časy. No nikdy sa jej nestalo niečo také. „Neboli žiadne počítače ani softvéry (nečudo, že si zapamätala údajného „zradcu“, ktorý zapríčinil zlú faktúru za telefón), ale všetko sa vypisovalo ručne. A bol poriadok. Dnes majú ľuďom takéto „mašiny“ pomáhať v živote, mne ho však takmer zobrali,“ hovorí plačúc.
Autor: I. Hažíková