V porovnaní s rokom 2005 ich bolo o 31 viac. Šetrením sa zistilo, že 38 je opodstatnených. Tridsať z nich sa týkalo poplatkov za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a platieb za výkony u stomatológov. Poskytovateľ zdravotnej starostlivosti musel neoprávnene vybratý poplatok vrátiť. V štyroch prípadoch išlo o opakovane neoprávnene vybratý poplatok. Lekárom preto zaslali písomné upozornenie, že v prípade ďalšieho opakovania pristúpi ŽSK k správnemu konaniu a uloží pokutu.
Ďalších osem, v ktorých mali pisatelia pravdu, sa týkali poskytovania zdravotnej starostlivosti (ZS) a nesprávneho ukončenia dohody o poskytovaní ZS. V 45 prípadoch však išlo o výmysel. Pacienti v tomto prípade väčšinou poukazovali na nesprávne poskytovanie ZS, zlú organizáciu práce na ambulancii, spôsob odovzdania zdravotnej dokumentácie. Tiež na vyberanie poplatkov za služby súvisiace s poskytovaním ZS a platby za výkony u stomatológov.
„Z dôvodu vecnej nepríslušnosti sme 32 podnetov odstúpili na riešenie príslušným orgánom. Týkali sa najmä nedostatkov pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti, neoprávneného vybratia poplatkov, nesprávnej organizácie práce a správania sa zdravotníckych pracovníkov.
Podania, v ktorých by ľudia poukazovali na poberanie úplatkov v zdravotníctve, sme vlani nedostali žiadne,“ uviedol hovorca ŽSK Peter Kubica. „Chcem vyzvať obyvateľov nášho kraja, aby sa so svojimi podnetmi týkajúcimi sa zdravotníctva naďalej obracali na náš úrad,“ uviedol predseda ŽSK Juraj Blanár. „Našim zámerom je nielen kvalitné fungovanie úradu, ale aj všetkých našich inštitúcií,“ dodal. ŽSK má vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti nemocnice v Liptovskom Mikuláši, Dolnom Kubíne, Trstenej a Čadci, polikliniky v Námestove a Turčianskych Tepliciach a zdravotnícke zariadenia (bývalé polikliniky) v Liptovskom Hrádku, Martine, Bytči, Kysuckom Novom Meste a Turzovke.
Autor: ih