Stále sa však hovorilo o obnovení cesty II/520, ktorá dovtedy spájala tieto dva regióny a bola najkratšou spojnicou. Po rokoch, kedy sa uvažovalo o rôznych projektoch, zelených variantoch, dokonca aj o takzvaných “vznášadlách”, sa začalo na tejto preložke cesty seriózne pracovať. Ide o 9,5 km úseku cesty, ktorá skráti súčasné spojenie cez Terchovú a Dolný Kubín o 32 kilometrov. Združenie NBOL, ktorého členmi sú obce Nová Bystrica, Oravská Lesná a stavebné firmy STRABAG, ZIPP, SKANSKA sa snažia, aby sa harmonogram prác dodržal. Investorom stavby je Slovenská správa ciest.
Náklady na výstavbu predstavujú 987,3 miliónov korún, ukončiť cestu plánujú vo februári 2009. Cesta bude dvojprúdová pri šírke jazdného pruhu 3,5 m a obojstranných okrajoch 0,5 m, ktoré tvoria spevnená a nespevnená krajnica. Buduje sa v ťažkom teréne, vo výškových úrovniach od 604 až do 947 m nad morom, má maximálne stúpanie na koncových úsekoch 8%, v ostatných častiach cca 5%. Plánovaný záber územia je v šírke 20 – 25 m, ale celý projekt je riešený ohľaduplne k životnému prostrediu. Celá stavba má 29 stavebných objektov, je na nej 11 mostných objektov o celkovej dĺžke 1139 m, 2 úseky oporných a zárubných múrov dlhých 2258 m.
Na celom úseku cestu odkanalizujú. Sú potrebné zberače ropných látok, nová komunikácia si vyžiadala aj úpravu lesných a poľných ciest, vodovodu, preložku telefónneho kábla. Okrem toho tiež vybudovanie oplotenia na niekoľkých úsekoch. Najdlhším mostným objektom je estakáda s dĺžkou 693,6 m s výškou viac ako 20 m nad terénom. Má 16 parkovacích miest pre osobné vozidlá a 2 odpočívacie plochy. Stavba začala v júni 2004 prípravou územia, vegetačnými úpravami, sanáciou, pokračovala budovaním cestného telesa, stavebných a inžinierskych objektov. Sprejazdnia ju v októbri t.r. Do februára 2009, kedy má byť hotová, budú ukladať poslednú živičnú vrstvu, usadzovať zvodidlá, zábradlia, značenia a robiť posledné úpravy. Doposiaľ v lete využívajú vodiči cestné prepojenie vedúce ponad kysucký skanzen. Z kysuckej strany však išlo o lesnú cestu, ktorú jednak v zime neudržiavali, jednak nemohli po nej premávať autobusy a vozidlá nad 3,5 tony.