Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

O cene rozhodnú osobnosti

Tretí ročník súťaže Novinárska cena pokračuje v zámere vytvoriť celoslovenské fórum na ocenenie a podporu kvalitnej novinárskej práce.

Súťaž je preto určená pre široké spektrum médií - printové, elektronické, celoslovenské i regionálne ako aj pre internetovú žurnalistiku. Zloženie poroty, ktorá bude hodnotiť prihlásené príspevky je už známe. Novinársku cenu 2006 organizuje Nadácia otvorenej spoločnosti – Open society foundation v spolupráci s hlavným partnerom Philip Morris Slovakia; partnermi Združením vydavateľov periodickej tlače Slovenska, Svetovou Bankou, a Memo 98. PR partnerom súťaže je agentúra PRime time.

Pozvanie do porôt prijali významní predstavitelia spoločenského a kultúrneho života ako aj predstavitelia slovenskej a českej novinárskej obce. Budú hodnotiť súťažné príspevky publikované alebo odvysielané v období od 1. 10. 2005 do 31. 12. 2006, a to na základe novinárskych kritérií, ako aj z hľadiska spoločenského významu príspevkov s ohľadom na miesto a čas ich vzniku. Cenu udelia v kategóriách reportáž; komentár v printových médiách; rozhovor v printových médiách; rozhovor, diskusia, beseda v elektronických médiách; analyticko-investigatívny príspevok; regionálny príspevok; krátky publicistický príspevok; novinárska fotografia; kreslený vtip, komiks, karikatúra a prvýkrát aj v kategórii blog.

Skryť Vypnúť reklamu

Rada súťaže udelí na základe nominácií porotcov Cenu otvorenej spoločnosti, venovanú pamiatke Karola Ježíka, ktorou chce podporiť investigatívnu žurnalistiku a vyzdvihnúť výnimočnú novinársku prácu pri otváraní nových tém a prehliadaných problémov. Tento rok bude po prvýkrát udelená aj Cena Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska, ktorá chce upozorniť na počin v periodickej tlači, ktorý bol mimoriadny svojou profesionalitou či spoločenským dosahom.
Najlepšiu reportáž, rozhovor, besedu a diskusiu v elektronických médiách určia Stanislava Benická (projektová manažérka, NPOA), Václav Moravec (moderátor Redakce aktuální publicistiky, ČT), Martin Šmatlák (vedúci Katedry produkcie, docent FTF VŠMU). Regionálne odvysielané a analyticko-investigatívne príspevky budú hodnotiť Janek Kroupa (reportér relácie Na vlastní oči, TV NOVA), Peter Kunder (mediálny analytik, Aliancia Fair-Play) a Soňa Szomolányi (sociologička a politologička, vedúca Katedry politológie FiF UK). Príspevky prihlásené do kategórií najlepšia reportáž a najlepší krátky publicistický príspevok v printových médiách budú hodnotiť Oliver Bakoš (spisovateľ, vedúci Katedry estetiky FiF UK), Petr Dudek (bývalý šéfreportér týždenníka Týden), Eugen Gindl (publicista), Tomáš Janovic (spisovateľ, publicista).

Skryť Vypnúť reklamu

Najlepší regionálne publikovaný príspevok a najlepší rozhovor vyhodnotia Andrej Halada (editor týždenníka Reflex) Tatiana Repková (riaditeľka pre výskum a riadenie informácií, Svetové združenie novín, Paríž), Ivan Rončák (politológ a publicista) a Peter Zeman (bývalý kancelár a predseda SSN); najlepší komentár a najlepší analyticko-investigatívny príspevok Martin Komárek (vedúci redaktor rubriky Názory, MF Dnes), Peter Laca (korešpondent Reuters) a László Szigeti (spisovateľ a vydavateľ, Kalligram). Do poroty pre najlepšiu fotografiu prijali pozvanie Marián Pauer (odborný publicista), Andrej Reiser (fotograf, obrazová agentúra Bilderberg) a kameraman Dodo Šimončič. Najlepší kreslený vtip, komiks, karikatúru určia Kornel Földváryi (humorista, kritik), Marek Ormandík (maliar, ilustrátor) a Jiří Slíva (karikaturista, ilustrátor a grafik). Najlepší príspevok z kategórie blog vyberú Miloš Čermák (novinár, blog.respect.cz), Zuzana Kusá (sociologička, Sociologický ústav, Slovenská akadémia vied) a Radoslav Tomek (korešpondent Bloomberg Slovakia).

Skryť Vypnúť reklamu

Súťaž Novinárska cena 2006 je prirodzeným vyústením dlhoročného pôsobenia Nadácie otvorenej spoločnosti v oblasti médií. NOS-OSF sa od roku 1993 sústredila na individuálne vzdelávanie novinárov a svojimi aktivitami výrazne podporila rozvoj regionálnych médií. Za mimoriadne úspešnú považuje spoluprácu s menšinovými novinármi s dôrazom na nadaných rómskych žurnalistov. Nadácia sa okrem iného vždy zapájala do informačno - mediálnych kampaní s cieľom objektívne informovať verejnosť o vážnych spoločenských témach.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 417
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 705
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 833
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 287
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 787
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 693
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 532
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 572
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 513
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 476
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

CELOPLOŠNÉ TESTOVANIE

Koronavírus: Odberné miesta na Kysuciach (celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest na Kysuciach.

Celoplošné testovanie na Kysuciach

Nezabudnite na svoje obľúbené noviny!

Nové číslo MY Kysuckých novín nájdete už dnes v stánkoch. Kúpiť si ho môžete aj v našej redakcii. Dnes vám opäť prinášame množstvo zaujímavostí nielen z regiónu.

Príroda bola, je a vždy bude najlepšia telocvičňa

Jaroslav Klus prezradil viac o svojom živote.

Jaroslav Klus počas rozhovoru.

Koronavírus: Odberné miesta v Kysuckom Novom Meste

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Kysuckom Novom Meste.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

V Trenčíne pribudne ďalšie záchytné parkovisko, bude bezplatné

Jeho kapacita nepresiahne 60 parkovacích miest.

Prehľad: Kde sa môžete dať otestovať

Ľudia môžu využiť aj testovacie miesta v blízkom okolí.

Už ste čítali?