Ťarchu snehu napríklad nevydržala strecha na Raganovom mlyne. Ako pre naše noviny uviedla riaditeľka KM Ľubica Kullová, vlani dokončili rekonštrukciu úseku úvraťovej železnice, ktorý poškodil zosuv svahu pred šiestimi rokmi. V súčasnosti rekonštruujú lokomotívu, po dokončení by teda mali byť v prevádzke už dve pojazdné parné lokomotívy.
„Chceme získať financie na opravu strechy objektu krčmy z Korne. Plánujeme aj prepojenie úvraťovou železnicou medzi Kysucami a Oravou. Keď bude trať úplne v poriadku, budeme o tom rokovať. Nepredpokladáme však, že pôjde o pravidelnú premávku skôr o ukážkové výletné trasy,“ uviedla riaditeľka.
Vlani navštívilo kysucký skanzen zhruba 24 tisíc návštevníkov. Horskou úvraťovou železničkou sa previezlo viac ako 26 tisíc ľudí. Počet návštevníkov sa oproti roku 2005 zvýšil o tritisíc. Až päťtisíc z nich boli zahraniční hostia, najmä z Poľska a Česka, no zaznamenali aj turistov z Japonska, Ameriky, Škandinávie, Maďarska či Nemecka. Najväčšou raritou je stále úzkokoľajka s úvraťovým systémom, ojedinelým na svete. Ako nám povedala riaditeľka, tento rok otvoria sezónu 6. mája a brány skanzenu sa zatvoria 28. októbra. Aj na túto sezónu pripravujú množstvo zaujímavých podujatí, ktoré ešte viac zatraktívnia kysucký skanzen.
Autor: I. Hažíková