Do úst sa natískajú slová torzo, vrak, prepytujeme, šrot. Len on a zanietení veteranisti vedia, že je to naozajstný poklad. K jeho Walterovi z roku 1933, Pragám baby z roku 1933 a 1935 a nákladnej Prage z roku 1924 pribudne totiž nový skvost - Walter bijou z roku 1930.
„Vyrábali ich sériovo, no toto bola karoséria vyrobená na zakázku. Podľa draho zariadeného interiéru ho, vlastnila zámožná rodina,” hovorí L. Dlhopolček. Kostra auta bola z jaseňového dreva, akoby „očalúnená” plechom. Nedalo sa vyhnúť takémuto spôsobu rekonštrukcie a prácu si uľahčiť a tak rovnaká bude aj po obnove. „Motor je v oprave, podvozok je hotový, no práve táto kostra a oplechovanie budú najnáročnejšie. Ale ešte v tomto roku by sme ho chceli aj nalakovať, aby na rok mohol vyjsť na cesty,” pokračuje L. Dlhopolček. Hoci sa renovátori starých vozidiel držia pôvodnej farby a zariadenia, v tomto prípade nie je zrejmé, aké to boli farby a tak sa turzovský veteranista prikláňa ku višňovo - vínovej kombinácii s ostro červenou a čiernou. Keďže ide o polokabriolet, bude mať sťahovaciu strechu.
Ak všetko pôjde podľa plánu, už na budúcom ročníku Beskyd rallye by sa mohol Walter bijou ukázať v plnej kráse. Na tomto ročníku, ktorý by mal byť koncom júla, by mali veteranisti absolvovať moravskú i slovenskú etapu. Po minulom ročníku, kedy spoznávali výlučne krásy Slovenska, teda opäť zájdu aj za hranicu. Ako nám prezradil Ladislav Dlhopolček, spanilá jazda sa vraj bude uberať smerom na Kasárne.
Autor: iva