Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Majú pravdu cestujúci či vedenie?

Čadca - Kultúra, no aj bezpečnosť cestovania, trápi mnohých cestujúcich, ktorí využívajú vlakové spojenie na trati Čadca – Makov.

Svedčí o tom aj skutočnosť, že viacerí našu redakciu informovali o súčasnom stave, ktorý sa im nezdá byť v súlade s „kostolným poriadkom“, presnejšie, poriadkom, ktorý by mal vládnuť na železnici. Podľa ich informácie došlo od začiatku októbra tohto roku k radikálnej redukcii osobných vozňov pri osobných vlakoch.

Údajne to postihlo všetky vlaky v regióne. Vo vlakoch si vraj už nepripadajú ako cestujúci, niekedy skôr ako dobytok. Typickým príkladom je podľa nich spoj do Makova, ktorý odchádza v sobotu z Čadce o 11.31 h. Ten je podľa ich výpovede vždy preplnený a ľudia majú problém do neho nastúpiť už na ďalšej zastávke. Pravidelne sa v ňom vezie okolo 110 cestujúcich, aj keď kapacita je 53 miest na sedenie. Ešte v Turzovke je vlak plný. Odhliadnuc od bezpečnosti, nešlo by vraj až o taký problém, keby išlo o krátku trasu. Tá však z Čadce do Makova meria 26 kilometrov, pričom lístok stojí 36 korún. Veľa cestujúcich sa sťažuje na takýto spôsob cestovania, dokonca sa pozastavujú nad jednaním vedenia železníc. Spomínajú aj ďalší preplnený spoj. Konkrétne pondelkový, ktorý z Makova a do Čadce prichádza o 5.27 h. Keď bude takáto situácia pretrvávať, vraj by radšej uvítali autobusovú dopravu. O vyjadrenie sme požiadali riaditeľa odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s., Miloša Čikovského.

SkryťVypnúť reklamu

„Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., pravidelne sleduje frekvenciu cestujúcich vo všetkých vlakoch osobnej dopravy a optimalizuje dopravu. Na základe výsledkov sledovania frekvencie cestujúcich v mesiaci október 2006 môžeme povedať, že, napríklad, uvedený vlak č. 4008, s odchodom z Čadce o 11.31 h, bol v sobotu dňa 21. 10. 2006 najviac obsadený v úseku Čadca – zastávka – Raková dlhom 4 km, keď bolo vo vlaku 66 cestujúcich, pričom prepravná kapacita vlaku je viac ako 70 miest, z toho 53 miest na sedenie. Nie je teda pravda, že ľudia cestujú „ako dobytok“ na trase dlhej 26 kilometrov. V predvianočnom období v sobotu a nedeľu vlak posilníme o jeden vozeň, nakoľko predpokladáme zvýšený počet cestujúcich s nákupmi.

Podobná situácia je aj v ďalšom spomínanom vlaku č. 4003 Z Makova do Čadce (príchod do Čadce o 5.27 h), ktorý po znížení počtu vozňov od 1. 10. 2006 premáva v pracovných dňoch v zložení motorový vozeň a jeden prívesný vozeň s prepravnou kapacitou 115 miest na sedenie a minimálne 50 miest na státie, teda celkom 165 miest. Pri sledovaní frekvencie po redukcii vozňov v týždni od 16. do 22. 10. 2006, bola priemerná maximálna frekvencia v úseku Turzovka – Čadca -zastávka 100 -120 cestujúcich, dňa 17.10. v úseku Podvysoká - Staškov zast. (4 km) bolo vo vlaku 134 cestujúcich a v úseku Raková – Čadca - zastávka (3 km) bolo vo vlaku 155 cestujúcich, pričom sa jedná o krátky úsek s cestovným časom 5 minút a prepravná kapacita vlaku nebola prekročená. Je možné, že v niektorých dňoch bola vyťaženosť nad 100 %, a teda viacerí cestujúci nemali miesto na sedenie. Pri osobných vlakoch, ktoré jazdia na krátku vzdialenosť, v tomto prípade v medzistaničných úsekoch vzdialených úsekoch
2 – 4 kilometre, to nie je neobvyklé. V prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy, a to aj v zahraničí je celkom bežné, že cestujúci počas jazdy stoja,“ uviedol M. Čikovský.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  4. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  2. Agrokomplex 2022
  3. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  4. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  5. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 32 122
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 186
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 161
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 6 649
  5. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 5 745
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 961
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 458
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 483

Blogy SME

  1. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča
  2. Miriam Studeničová: Výstraha veriacim i ateistom! Druhé prikázanie
  3. Štefan Vidlár: Celé zle, či?
  4. Kristína Jakubičková: Zmena klímy spustoší životné prostredie, v spoločnosti dielo skazy završujú osoby s črtami sociopatie či psychopatie
  5. Norbert Kaník: Heger má poslednú šancu!
  6. Štefan Vidlár: Krém de la Krym
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Ďalší Miloslavov?
  8. Ján Škerko: Z Kuiperovho pásu slovenskej politiky sa vynára nová strana a začína pôsobiť svojou gravitáciou
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 18 103
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 163
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 516
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 019
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 839
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 695
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 670
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 524
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Dávid Kúrňava

Rozhodnutie nie je právoplatné, odvolať sa chce na Najvyšší súd.


5 h
Drevo chcú Kysučania zaradiť medzi strategické suroviny.

O drevo je enormný záujem.


6 h
Novinky z MY regióny.

Máme pre vás dve veľmi žiadané novinky, ktoré aktuálne spúšťame na regionálnych weboch MY.


16. aug
Vodu na hasenie požiaru vynášali v genfovakoch.

Takmer štyridsiatka dobrovoľných aj profesionálnych hasičov bojuje s požiarom, ktorý sa po uhasení opäť rozhorel.


16. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Väčšina nezvestných sa skrýva, pretože je na nich vydaný príkaz na zatknutie.


22 h

Mladý Sihelňan mal novú motorku len tri dni.


11 h

Prepustiť majú 61 zamestnancov.


SITA 15. aug

Viac ako osem hodín bojoval Dolnokubínčan na trati v Estónsku.


11 h

Blogy SME

  1. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča
  2. Miriam Studeničová: Výstraha veriacim i ateistom! Druhé prikázanie
  3. Štefan Vidlár: Celé zle, či?
  4. Kristína Jakubičková: Zmena klímy spustoší životné prostredie, v spoločnosti dielo skazy završujú osoby s črtami sociopatie či psychopatie
  5. Norbert Kaník: Heger má poslednú šancu!
  6. Štefan Vidlár: Krém de la Krym
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Ďalší Miloslavov?
  8. Ján Škerko: Z Kuiperovho pásu slovenskej politiky sa vynára nová strana a začína pôsobiť svojou gravitáciou
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 18 103
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 163
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 516
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 019
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 839
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 695
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 670
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 524
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu