
Do tejto oblasti patrí aj budovanie garáží a získavanie pozemkov na ich výstavbu a problematika parkovacích plôch pre automobily a komunikácie pri garážach.
V Kysuckom Novom Meste sa podarilo pripraviť pozemky na výstavbu 37 garáží v dolnej časti mesta pri Ceste do Rudiny a bolo vybudovaných 55 nových parkovacích miest. Rekonštruované boli parkovacie miesta na Revolučnej ulici, ďalšie vzniknú pri rekonštrukcii Lipovej ulice. K oprave komunikácií pristúpilo mesto v tomto a predchádzajúcom roku razantne. Prebehla alebo sa práve vykonáva rekonštrukcia, prípadne oprava ulíc Janka Kráľa, Hálkovej, Benkovej, Štúrovej, SNP, Revolučnej, Lipovej, Dolinského potoka, Komenského ku lávke a Novomeského.
Je potrebné zdôrazniť opravu Lipovej ulice, ktorá patrí k najstarším uliciam v širšom centre mesta a rekonštrukciu, spočívajúcu v nových chodníkoch a novom živičnom povrchu, si zaslúžila. Omladené budú aj lipy, podľa ktorých ulica dostala názov. Choré stromy odborníci odstránia a nahradia mladými. Spojky ulíc 1. mája a Hviezdoslavovej a Hviezdoslavovej a SNP boli takmer neprejazdné a dostávajú nové chodníky a vozovku.
Prostredníctvom VÚC sa podarilo získať prostriedky na rekonštrukciu ciest na území mesta, ktoré sú majetkom samosprávneho kraja – od mosta po obec Nesluša, z Litovelskej ulice do obce Rudina, Vajanského ulica, Ulica SNP, vrátane celej Ulice 9. mája a komplexnú rekonštrukciu podjazdu.V minulých dňoch boli na najproblematickejších miestach pre dopravu, predovšetkým v prudkých zákrutách a odbočkách do pravého uhla, inštalované reflexné značky pre určenie smeru cesty. Vízia riešenia dopravy je postavená na vybudovaní diaľničného privádzača do priemyselného parku, ktorým sa odvedie nákladná doprava z ulíc mesta, okrem tej, ktorá je potrebná pre zásobovanie obchodnej siete. Tým bude možné zmierniť dopravu systémom jednosmerných ulíc.
Takou by sa mala, napríklad, stať práve teraz rekonštruovaná Lipová ulica. Bude potrebné riešiť jednosmernosť aj ďalších ulíc, napríklad Belanského. Parkovanie a odstavovanie vozidiel bude potrebné vytlačiť aj zo širšieho centra mesta na záchytné parkoviská, ktoré budú vybudované na vstupoch do mesta spolu s novými komplexmi garáží a vybavenosti garážovacích objektov servisnými službami. Pre zvýšenie bezpečnosti chodcov na zvlášť problematických miestach je potrebné vybudovať na najfrekventovanejších križovatkách v meste kruhové objazdy, ktoré zaistia plynulosť a bezpečnosť dopravy. Takýmito exponovanými miestami sú križovatka ulíc Dl. Poľského, Clementisovej a Nábrežnej a križovatka Cesty do Nesluše, Dubskej cesty a Dolinského potoka.Veľkou úlohou bude vybudovanie cestnej siete pre nové sídliská a individuálnu bytovú výstavbu, ktoré bude potrebné realizovať, ak sa má Kysucké Nové Mesto v budúcnosti stať stredne veľkým mestom s kompletnou infraštruktúrou.