Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Čas uteká, zahraničné investície tiež

„Reálny stav rýchlosti výstavby a pripravenosti stavieb diaľnice hodnotíme ako neúspešný, dva roky zaostávajúci a nerešpektujúci európske ciele a priority.


Zistili sme, že štátne autority do roku 2005 nerešpektujú priority financovania výstavby hlavného európskeho koridoru cez Česko - Slovensko E75, E50 s doplnkovým európskym koridorom TINA, TEN - T, E50-R3: Žilina - Martin (tunel Višňové - Dubná Skala) - Turčianske Teplice - Kremnica - Zvolen - Šahy - Budapešť,” hovorí Ján Mišura, riaditeľ Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline.

Spolu s predstaviteľmi Krajskej hospodárskej komory Moravsko - sliezskeho kraja, Združenia pre rozvoj Moravsko - sliezskeho kraja a Slovensko - kórejského hospodárskeho výboru prijali pred niekoľkými dňami v Třinci Deklaráciu k prioritám výstavby transeurópskej diaľnice E75 - E50/R3+D1+D3+R5+R68, úseku Martin - Žilina - Čadca - Svrčinovec - Třinec - Nošovice - Ostrava. „Zistili sme, že ministerstvá dopravy a Národná diaľničná spoločnosť SR presadzujú termíny spustenia prevádzky po roku 2011, čo je pre obchodnú a priemyselnú komunitu a investorov neakceptovateľné. Slovenská republika nemá projektovo ani pozemkovo pripravenú stavbu Čadca - Svrčinovec.

Skryť Vypnúť reklamu

Od roku 1999 odložila pokračovanie stavby na rok 2009,” pokračuje J. Mišura a dodáva, že aj Česko nedostatočne financuje výstavbu rýchlostnej cesty hranica SR - Třinec - Ostrava. Preto predstavitelia spomínaných organizácií žiadajú prioritne financovať a urýchliť výstavbu hlavnej európskej diaľnice E75, E50/I/11- I/57, R68, D3, D1 s tunelovým prepojením na R3: Ostrava - Nošovice - Třinec - Jablunkov - Svrčinovec - Čadca - Žilina - Martin, Kremnica - Zvolen - Šahy a okamžite začať s výstavbou tunela Dubná Skala. Je podľa nich neúčelné odkladať výstavbu pod zámienkami otvárania diskusií a pripravovania štúdií trás, ktoré už boli raz zamietnuté. Po dokončení výstavby sa okamžite spoja najpriemyselnejšie zóny Slovenska, Česka, Poľska a Európskej únie.

Skryť Vypnúť reklamu

Subdodávatelia automobiliek zo Slovenska a Česka pracujú bez zásob a pripočítavajú sa k súčasnej početnosti dopravy. Požadujú dokončenie diaľnice do roku 2010 a tunela o 2 roky neskôr. „Je to ekonomicky najefektívnejšia nedokončená trasa vhodná pre diaľnicu. Okamžite obsluhuje najviac podnikateľov a spoločností na Slovensku, v Česku a Poľsku. Keďže ide o hlavné a doplnkové európske koridory, je možné čerpať financie z kohéznych fondov. Nehovoriac o tom, že po vstupe do EÚ sa na týchto trasách zvýšila hustota dopravy o jednu tretinu,” hovorí J. Mišura. Hospodárske dôsledky chýbajúcej diaľničnej siete sa prejavili najmä v roku 2005, kedy sa zahraničné investície odklonili od Slovenska smerom na Poľsko a Česko. Pre zahraničných investorov vznikli neriešiteľné logistické problémy, ktoré nie je možné eliminovať ani daňovými výhodami či inými motiváciami.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 116
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 866
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 786
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 336
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 811
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 165
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 793
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 432
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 351
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 675
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Tobias Dyroff (v zelenom) v zápasovom súboji v drese MŠK Žilina.

Okrem dvoch titulov získal aj individuálne trofeje.

6 h
Po Čadčanovi pátra polícia.

Čadčan neplatí alimenty.

7 h
Erb rodu Čelko na knižnici v Kysuckom Novom Meste

Priezviská dokážu veľa prezradiť aj o Kysučanoch. Niektoré majú zaujímavý pôvod. Nad tým, ako vznikli, sa už určite každý z nás neraz zamyslel. Mnohé boli vytvorené odvodením od krstných mien, zamestnaní, osadných názvov či rôznych vlastností a podobne.

9 h

Čierne wydry z Trojmezí budú aj tento rok súčasťou pokusu o vytvorenie nového Guinnessovho rekordu.

9 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

12 h

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

3 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Záchranári odkazujú, nie každý s Covidom patrí do nemocnice.

17 h

Už ste čítali?