Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Diaľničné „gumipušky” na Skalitom stále opustené

Piliere pod diaľnicu medzi Slovenskom a Poľskom naozaj pripomínajú gumipušky. Takto opustené stoja už od roku 1998 a nemo pripomínajú zámery a ambície, ktoré v budovaní diaľnic Slovensko malo.


Slovenská obchodná priemyselná komora (SOPK) v Žiline neustále upozorňuje na nutnosť pokračovať v budovaní tohto úseku diaľnice. Pre porovnanie poukazuje na tempo, akým budovanie diaľnice postupuje na poľskej strane. Vo svojom liste ministrovi dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomírovi Vážnemu z 25. 8. 2006 upozorňuje SOPK na to, že podnikatelia a ich priemyselné komory zo Slovenska, Poľska, Česka a Maďarska apelujú, aby sa aj pri nedostatku financií v štátnom rozpočte prioritne postavili hlavné európske diaľnice, smer do Poľska nevynímajúc. Už v roku 2005 prijali predstavitelia priemyselných komôr týchto štátov deklaráciu k prioritám výstavby transeurópskej diaľnice E75 - Katowice - Bielsko-Biala - Žywiec - Zwardoň - Čadca - Žilina - Trenčín - Bratislava - Szeged - ....

Skryť Vypnúť reklamu

Hospodárske dôsledky chýbajúcej diaľničnej siete sa podľa slov riaditeľa SOPK v Žiline Jána Mišuru prejavili najmä v roku 1995, kedy sa zahraničné investície odklonili od Slovenska smerom na Poľsko a Česko. Považuje to za dôkaz neekonomických rozhodnutí vo výstavbe diaľnic v roku 1999 - 2004, kedy vznikli neriešiteľné logistické problémy, ktoré pre zahraničných investorov nie je možné eliminovať ani daňovými výhodami či inými motiváciami.
„Potešilo nás, že v programovom vyhlásení vlády je medzi prioritami európsky koridor VI medzi Žilinou a Katowicami do Varšavy a Gdanska. Tento úsek by sa mal dokončiť z troch zásadných dôvodov. Prvý je ekonomicko - obchodné hľadisko, pretože poľské i slovenské dopravné prieskumy nasvedčujú tomu, že okamžite po otvorení tohto úseku tu bude denne prechádzať 25 tisíc vozidiel na trase sever-juh, ktorý začína pri Jadranskom mori a pokračuje až do Poľska. Druhým dôvodom je to, že úsek je rozrobený už od roku 1998. Predchádzajúce vlády vôbec nestavali, začalo sa budovať až začiatkom tohto roku. Tretím dôvodom je skutočnosť, že úsek obsluhuje územie až po českú hranicu a spĺňa požiadavku diaľnice medzi Kia a Hyundai, zahraničnými investormi medzi Českou a Slovenskou republikou a zároveň je to hlavný európsky koridor E75 sever - juh,” hovorí Ján Mišura, riaditeľ SOPK. Podľa jeho slov, prvoradou podmienkou mnohých zahraničných investorov je práve diaľničné prepojenie Slovenska. Keďže stále chýba, z umiestňovania investícií u nás ustupujú aj napriek zaujímavým daňovým či iným výhodám.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 507
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 620
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 267
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 793
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 618
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 313
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 113
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 539
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 409
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 608
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

CELOPLOŠNÉ TESTOVANIE

Koronavírus: Odberné miesta na Kysuciach (celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest na Kysuciach.

Celoplošné testovanie na Kysuciach

Nezabudnite na svoje obľúbené noviny!

Nové číslo MY Kysuckých novín nájdete už dnes v stánkoch. Kúpiť si ho môžete aj v našej redakcii. Dnes vám opäť prinášame množstvo zaujímavostí nielen z regiónu.

Príroda bola, je a vždy bude najlepšia telocvičňa

Jaroslav Klus prezradil viac o svojom živote.

Jaroslav Klus počas rozhovoru.

Koronavírus: Odberné miesta v Kysuckom Novom Meste

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Kysuckom Novom Meste.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

V Trenčíne pribudne ďalšie záchytné parkovisko, bude bezplatné

Jeho kapacita nepresiahne 60 parkovacích miest.

Zoznam mobilných odberových miest v Turci

Tieto mobilné odberové miesta fungujú už dlhšie, ďalšie odberové miesta budú mestá a obce vytvárať.

Už ste čítali?