Spojnica, ktorá dostáva svoju „tvár“, bude veľkým prínosom pre cestovný ruch i ďalšie aktivity. Vybudovanie cestného prepojenia medzi dvomi regiónmi bude stáť približne 1,2 miliardy korún. Stavbu, ktorú začali stavať v roku 2004, chcú dokončiť v roku 2007, teda o dva roky skôr ako pôvodne plánovali. Podľa slov starostu Novej Bystrice Jána Šutiaka, doposiaľ sa na nej preinvestovalo okolo 250 miliónov korún, v tomto roku by to malo byť okolo 450 miliónov. Peniaze na tieto účely sú vyčlenené z tohtoročného štátneho rozpočtu. Skrátenie času výstavby starostovia z Novej Bystrice i Oravskej Lesnej mimoriadne kvitujú.
Cesta totiž napomôže nielen rozvoju cestovného ruchu, tiež umožní rýchlejšie spojenie sa s veľkými mestami, turistom zasa rýchlejší prejazd na Kysuce a Oravu. Spojnica medzi regiónmi zanikla pri budovaní vodného diela Nová Bystrica, zhruba pred dvadsiatimi rokmi. Nová cesta bude kopírovať trasu už existujúcej lesnej cesty. Prepojenie medzi obcami vedie zložitým horským terénom. Robotníci na ňom okrem iného vybudujú 22 mostov s dĺžkou 1,2 kilometra, najdlhší bude merať 700 metrov. Výstavbu realizuje konzorcium viacerých firiem. Ich zástupcovia prisľúbili, že pokiaľ nedôjde ku žiadnym komplikáciám, budú sa snažiť dodržať harmonogram a cestu dokončia v roku 2007, teda o dva roky skôr oproti pôvodnému plánu.
Autor: I. Hažíková