Vaša otázka sa dotýka postavenia a právomoci obecnej polície na úseku plynulosti a bezpečnosti cestnej premávky.
Obecná polícia je definovaná ako poriadkový útvar pôsobiaci pri zabezpečovaní obecných vecí verejného poriadku, ochrany životného prostredia v obci a plnení úloh vyplývajúcich zo všeobecne záväzných nariadení obce, z uznesení obecného zastupiteľstva a z rozhodnutí starostu obce.
Jej právomoc je vymedzená v ustanovení § 3 zákona č. 564/1991 Zb. o obecnej polícii a na úseku plynulosti a bezpečnosti cestnej dopravy túto právomoc bližšie konkretizuje ustanovenie písm. f) citovaného ustanovenia. V zmysle uvedeného ustanovenia je obecná polícia oprávnená ukladať a vyberať v blokovom konaní pokuty za priestupky ustanovené osobitným predpisom ( Zákon o priestupkoch ) a tiež za priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky spáchané neuposlúchnutím zákazu, ktorý vyplýva z úpravy cestnej premávky vykonanej dopravnými značkami alebo dopravnými zariadeniami, objasňuje priestupky, ak tak ustanovuje osobitný zákon.
V dôsledku horeuvedeného a citovaného ustanovenia je oprávnenie obecného policajta v blokovom konaní riešiť len priestupky na úseku plynulosti a bezpečnosti cestnej dopravy vzniknuté s porušením dopravného značenia, ktorý zákazový charakter a teda porušenia dopravného značenia B1 až B37 podľa vyhlášky č. 224/2005 Z.z.
Pokiaľ sa týka oprávnení obecného policajta na úseku cestnej dopravy neprichodí nespomenúť aj oprávnenie na zastavovanie vozidiel, ak vodič vozidla spáchal priestupok proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky neuposlúchnutím zákazu, ktorý vyplýva z úpravy cestnej premávky vykonanej dopravnými značkami alebo dopravnými zariadeniami, alebo ak ide o vozidlá podľa § 24 ods. 4., t.j. v prípade hľadaných osôb, vecí alebo vozidiel.