Nasledujúci deň si všimol, že čas, ktorý je zobrazený na displeji mobilu, nie je správny.
Dňa 18. mája preto navštívil predajňu opäť. Tam vykonali aktualizáciu dátumu a času s tým, že si ho má sledovať. V pondelok 22. 5. s ním spísali reklamáciu, pretože „čas“ za štyri dni meškal o 2,5 hodiny. Prešlo sedem dní sa pán Vrtel sa išiel spýtať na výsledok reklamácie. Bol nemilo prekvapený, keď mu oznámili, že reklamáciu neuznávajú z dôvodu, že bol urobený zásah do mobilného telefónu. Obrátil sa teda na firmu, ktorá značkové telefóny predáva, aby prípad prešetrila, pričom čestne prehlásil, že z jeho strany nedošlo k nijakého zásahu do mobilu.
Zdôraznil, že prvýkrát ho otvorili pri zakúpení, keď mu pracovníčka vložila dovnútra SIM kartu a druhýkrát, keď mu ju vyberala pri odovzdávaní na reklamáciu. Neskôr zaslal operátorovi mobilnej siete a predajcovi MT a príslušenstva doklady, ktoré v súvislosti s reklamáciou žiadal. Nápravy sa však nedočkal. Oznámili mu, že jeho reklamácia je neoprávnená a nemá nárok na výmenu telefónu. Ten si môže dať opraviť, samozrejme opravu – cca 5 500 korún musí zaplatiť z vlastného vrecka. Zároveň musí dodržať podmienky vyplývajúce zo Zmluvy o pripojení. V prípade porušenia by musel uhradiť zmluvnú pokutu vo výške 7 500 korún. Teraz zostáva na ňom, či si nechá pokazený telefón a dá ho opraviť, alebo bude hľadať možnosť, ako sa dovolať svojej pravdy. S týmto problémom sme sa obrátili aj na Slovenskú obchodnú inšpekciu v Žiline. Zástupca riaditeľa SOI v Žiline Ing. Kamil Šamaj nám povedal: „Slovenská obchodná inšpekcia prešetruje dodržiavanie zákonom stanoveného postupu pri vybavovaní reklamácie. Nie je však oprávnená rozhodnúť o spôsobe vybavenia. Pokiaľ lehota bola dodržaná a zákazník nie je spokojný s výsledkom reklamácie, musí sa obrátiť na súd.“
Ako sa Jozef Vrtel rozhodne, nevedno. Isté je, že v hlave mu vŕta otázka, ako môže v takýchto prípadoch človek dokázať svoju nevinu, ak sa nechce ťahať po súdoch, ktoré, mimochodom, tiež nie sú zadarmo...