Zámerom je, aby pacienti pri poskytovaní lekárnickej starostlivosti dostali všetky informácie potrebné na dosiahnutie maximálneho účinku s čo najmenším rizikom nežiadúcich účinkov. Ako nás informoval predseda Regionálnej lekárnickej komory v Čadci Igor Minarovič, lekárne na Kysuciach si zvolili vlastnú formu otvorených dverí. V niektorých s pacientmi hovorili o predchádzajúcej liečbe, pýtali sa na rodinnú anamnézu, alebo to, či sa v prípade nežiadúcich účinkov obracajú na lekára. Týmto lekárnici nechceli zasahovať do odbornosti lekára, ktorý dominuje pri liečbe, usilovali sa skôr evidovať ťažkosti a nežiadúce účinky na určité lieky. „V tento deň sme boli v rámci možností ešte ústretovejší. Našou snahou je, aby liečba bola účinná a bezpečná. Často zisťujeme, že pacienti neužívajú lieky správnym spôsobom a treba ich usmerniť, alebo upozorniť na to,“ dodal I. Mihálik. O tom, že prebieha takýto deň pacientov v lekárňach upozorňovali pútače či letáčiky.
Autor: ih