Besedy a iné aktivity pod vedením psychologičiek priblížili žiakom jednotlivých ročníkov rôzne témy: V 2. a 3.ročníku bol projekt zameraný na rozvoj prosociálneho správania s cieľom zlepšiť vnímanie vlastných pocitov a zvýšenie citlivosti k spolužiakom hraním modelových situácií. V 6. ročníku to bola prevencia agresivity a vzťahy medzi spolužiakmi so zameraním na hodnoty v živote človeka, osobnostný rast ako záruku kvalitných vzťahov a úlohu pochvaly a uznania v živote človeka. Žiaci 7. ročníka pomocou preventívnych aktivít riešili problémy šikanovania a záškoláctva. Na názorných príkladoch empatie im bol poskytnutý návod ako zlepšiť vzťahy v triednom kolektíve. Téma projektu bola prevencia agresivity a šikanovania.Výchova k manželstvu a rodičovstvu bola témou projektu v 8. ročníku. Žiaci sa oboznamovali s problémami partnerstva, rodičovstva, lásky a jej podôb v spolužití ľudí. Pre pedagógov bola pripravená prednáška na tému práca s problémovými a integrovanými žiakmi a taktiež individuálne konzultácie učiteľov s pracovníčkami pedagogicko – psychologickej poradne. Riaditeľstvo ZŠ E. A. Cernana, pedagógovia aj žiaci ďakujú špeciálnej pedagogičke E. Matákovej, psychologičkám pani Byrtusovej,Babuljakovej a Kubicovej za pomoc pri riešení aktuálnych problémov vo výchovno-vyučovacom procese.