Podľa hovorkyne SAD Žilina Ivany Strelcovej, z celkového počtu 288 autobusov nevyšlo v pondelok 23. januára do terénu 20 percent autobusov. Väčšinou stáli pre problémy s motorovou naftou, niektoré zasa boli zaviate snehom. Uviedla, že použitá motorová nafta, ktorá bola dodaná 19. januára, podľa certifikácie dodávateľa má bod filtrovateľnosti - schopnosť prejsť palivovými filtrami do -29 celziových stupňov.
Pri dlhodobom státí počas dvoch voľných víkendových dní a extrémnych klimatických podmienkach však došlo k čiastočnej kryštalizácii parafínov a k ich usadeniu v spodných vrstvách nádrže, čo pri výjazdoch spôsobilo zanesenie filtrov a výpadok vozidiel. Niektoré autobusy museli po niekoľkých jazdách opravovať, tie potom opäť vyrážali na jednotlivé trasy. Výmenou filtrov, alebo ich vyčistením, sa postupne spojazdnili. Ako uviedla I. Strelcová SAD-ka sa snaží pridávaním prísad znížiť bod filtrovateľnosti motorovej nafty. Minulý týždeň v niektorých lokalitách na Kysuciach, zvlášť tých, ktoré sa nachádzajú pri vodných plochách, dosahovali v noci a ráno teploty aj vyše mínus 30 celziových stupňov.