Náklady na jeho zriadenie predstavujú deväť miliónov korún. Ide o zariadenie, ktoré umožňuje výcvik do úrovne obchodného pilota s prístrojovou kvalifikáciou. Z celkových 55 hodín, ktoré musí nalietať pilot vo výcviku, je možné absolvovať na trenažéri 40. Na simulátore si môže posádka preskúšať aj riešenie krízových situácií, čo sa na lietadlách za normálnej prevádzky nedá. Školiť sa v ňom budú najmä študenti ŽU v študijnom programe profesionálny pilot, ktorí získajú kvalifikáciu dopravného pilota. Letový simulátor umožní univerzite zvýšiť počty študentov - pilotov. Už tento rok vzrástol počet prvákov -budúcich profesionálnych spoločností z 15 na 20.
Tento rok otvorila ŽU prvýkrát aj kurz pre desiatich pilotov slovenskej armády. Riaditeľ Leteckého vzdelávacieho a výcvikového centra ŽU Peter Blaško po spustení trenažéra uviedol, že dvojčlenná posádka v ňom nacvičuje najmä krízové situácie. Namodelovať sa dajú všetky poveternostné podmienky a databáza obsahuje tiež letiská a rádionavigačné zariadenia z celého sveta. Funguje aj takzvané generické letisko, ktoré sa ukáže, keď pilot pristane na ktoromkoľvek letisku. Vďaka trenažéru v súčasnosti ŽU zabezpečuje činnosti, ktoré predtým musela nakupovať v zahraničí. Po jeho sprevádzkovaní dokáže výrazne zlacniť výcvik a skvalitniť ho zabezpečením jeho pravidelnosti.
Autor: ih