Vedúci odboru dopravy ŽSK Daniel Škerda uviedol, že hoci sa tak riešili určité úseky ciest v kraji už od roku 1992, tento rok to bude prvýkrát, čo bude údržba zabezpečovaná dodávateľsky na celom území ŽSK na základe verejných súťaží, ktoré vyhralo päť dodávateľských firiem. ŽSK znížil počet pracovníkov, ktorí zabezpečovali údržbu ciest, tí však prešli do spomínaných dodávateľských firiem, čo bolo aj podmienkou verejnej súťaže. Pre tento spôsob zabezpečovania prác sa rozhodli preto, že VÚC nevedel zvýšiť priemernú mzdu týchto pracovníkov, ktorá sa pohybuje na úrovni 11 500 korún.
Problémy boli aj s obnovou strojného parku, kde sypače majú 20-ročnú dobu životnosti a frézy až 30 - 40 ročnú a náklady na ich údržbu boli vysoké. Na margo nákladov na tohtoročnú údržbu ciest v zime Škerda uviedol:" Či bude stáť viac alebo menej záleží od toho, ako bude padať sneh. Niektoré zimy padá málo, nebudeme však platiť neefektívnych pracovníkov, ale ten dodávateľ, ktorý si ich prevzal.Bude si ich musieť zamestnať na iné práce a verím, že ich aj využije, my sme ich nemali ako využiť".
Autor: ih