Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky

Znepokojuje ich pomalá výstavba diaľnice

Kysuce - Diaľnica D3 je súčasťou európskeho koridoru VI, ktorý ide cez Bratislavu a Zwardoň.

Medzinárodné prognózy dopravných inžinierov ukazujú, že koridor VI bude najzaťaženejší medzi Slovenskom a Poľskom. Po otvorení by cez slovensko - poľský hraničný priechod malo denne prejsť 20 až 25 tisíc vozidiel. Riaditeľ Slovenskej obchodnej priemyselnej komory (SOPK) Regionálnej komory (RK) v Žiline Ján Mišura je však znepokojený pomalou výstavbou spomínanej diaľnice smerom do Poľska cez Skalité - Zwardoň. Podľa neho je na poľskej strane dokončený úsek 1,75 kilometra s kamiónovým terminálom na štátnej hranici, na ktorý nadväzuje 200 - metrový úsek na slovenskej strane, dokončený po 9,5 roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Dodáva, že poľskí pohraničníci tam čakajú od januára tohto roku už 9 mesiacov a nemôžu hraničný priechod sprevádzkovať, pretože tam nie sú slovenskí pohraničníci. Slovenské a poľské obchodné komory hodnotia podľa Mišuru infraštruktúru medzi Slovenskom a Poľskom veľmi negatívne, čo jasne vyjadrili na medzivládnej komisii Javorina v júli a aj na komisii pre cezhraničnú spoluprácu. "Absolútne sme nespokojní. Žiadame, aby bola konečne postavená jedna slušná štvorprúdová cesta medzi Slovenskom a Poľskom. Na trase Čadca - Zwardoň - Bialsko - Biala - Katowice ju schválila aj Európska únia," hovorí Mišura. Koridor VI má význam nielen pre Slovensko a Poľsko, ale aj pre EÚ, tranzit z jadranských prístavov až do Poľska a ďalej do východných štátov. "Bude jednoznačne prínosom pre turistiku, ale aj pre obchod a priemysel. Z Čadce do Žywca je približne 30 km takže na dostavbu treba investíciu asi 15 až 20 miliárd Sk," povedal Mišura. Dodal, že podľa kuloárnych informácií Slovensko navrhuje Poľsku odložiť otvorenie celého úseku až na rok 2010 až 2012.

Zainteresované firmy hovoria, že pomalé budovanie diaľničnej siete nie je u nás spôsobené nedostatkom financií. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora bránia rýchlejšiemu napredovaniu stavebných prác problémy pri výkupe pozemkov a získavaní povolení rôzneho druhu. Riešenie nevidí ani v rýchlejšom zapájaní súkromného kapitálu. Projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) si podľa neho vyžadujú kvalitnú prípravu, na čo poukazujú aj negatívne skúsenosti s touto formou financovania z okolitých krajín. Prezident Zväzu priemyselných podnikateľov Ivan Čarnogurský si naopak myslí, že ministerstvo dopravy nevyužíva dostatočne súkromné zdroje.

Skryť Vypnúť reklamu

V rámci projektov PPP mohli byť podľa neho už dnes realizované investície v hodnote 100 miliárd korún. Zatiaľ je podľa neho reálne len to, že štát zaplatí 1 miliardu korún "za múdre reči poradcu, ktorý doteraz neporadil jednu konkrétnu vec". Neefektívne vynakladanie peňazí ohrozuje podľa Čarnogurského aj budúce možnosti pri čerpaní prostriedkov zo štrukturálnych fondov Európskej únie. Nezávislý poslanec NR SR Ján Mikolaj je za tvrdší postup vlády pri realizovaní prác vo verejnom záujme, hlavne pri problémoch s výkupom pozemkov. Vláda by tak podľa neho mohla predísť meškaniu a následnému predražovaniu stavebných prác.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  3. Česi pod Tatrami šijú tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  8. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  9. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  10. Vážení poslanci, to naozaj?
  1. Úspešná budúcnosť začína štúdiom na FMMR TUKE
  2. Vážení poslanci, to naozaj?
  3. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  4. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  5. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  6. Vážení poslanci, to naozaj?
  7. Koniec čakania na kuriéra
  8. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  9. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  10. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 650
  2. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 291
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 6 261
  4. Stiahnite si stovky e-kníh 5 968
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 3 579
  6. Vážení poslanci, to naozaj? 3 554
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 387
  8. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 3 342
  9. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 3 121
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 3 031
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Marian Malík

Marián Malík sa úmyselne skrýva, aby sa vyhol trestnému stíhaniu.


27m
Renáta Majchráková predstavila projekt oddychovej zóny v obci Svrčinovec.

Projekt zrealizujú ešte tento rok.


1 h
Szilárd Németh v relácii MY športujeme.

Pozrite si exkluzívny rozhovor v relácii MY športujeme.


9 h
Chata zažívala svoju slávu aj v 70-tých či 80-tých rokoch.

Chata Ostré roky chátrala. Dostala však novú nádej.


23 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Tragická dopravná nehoda uzatvorila rýchlostnú cestu. Policajti pripomínajú, čo robiť, ak vás na diaľnici sklame auto.


a 1 ďalší 22. jún

Zástupcovia ministerstva aj poľovníkov tvrdia, že pomôcť môže radikálne zníženie stavov diviačej zveri.


22 h

Situácia v obci je napätá. Vzťahy sa vyhrotili, niektorí ľudia sa búria.


24 h

Chata Ostré roky chátrala. Dostala však novú nádej.


23 h

Už ste čítali?